Bluphingst

Sv: Bluphingst

Hejje..

Liten undrar till er alla islandsmänniskor där ute.

Jag vill visa mitt sto, nu har hon en blup på endast 96. tror jag det var?. hon är 10 år nu! är det någon ide? hon är 5-gångare, pappan är en 1-klass hingst på island. Hon kom till sverige för 1 år sedan.

finns det någon som har lust att titta i worldfengur om lite info om mitt sto?? har inte tillgång till det nu.

bifogar en bild på mitt sto, har hon något att visa upp tycker ni???
n733515056_5337954_7039.jpg

Låt inte en låg blup hindra dig! Ju fler hästar som visas desto bättre.

Låt en kunnig person titta på henne och säga vad h*n tycker, om det är någon idé att visa henne. Jag tycker hon ser ut att kunna vara bra.

Om du berättar vad ditt sto heter så kan jag kolla WF.

BLUP behöver inte betyda att hästen är "dålig", utan vad de förväntas nedärva. Vet flera hästar som inte har några bra BLUP men som ändå är riktigt flotta.

Och låt inte åldern stoppa dina planer heller.

Är ett sto härifrån som ska visas i vår, hon är född -99. Alltså blir hon 10 i år.

Em76

skickar dig ett pm om hennes namn =) så får du gärna hittaa så mycke du kan om henne på world fengur. gärna vilka färger det finna bakåt i ennes stam oxå, då jag vill ta föl på henne =)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 147
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 649
Senast: Grazing
·
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10