För sent att klippa?

Sv: För sent att klippa?

Tror inte det spelar så stor roll när du klipper. Det är ju bara jobbigt både för häst o ryttare om hästen blir svettig bara av att vara ute och skritta en runda. Känner igen det nämligen ;) Min medryttarpålle har en extrem päls, har redan behövt klippa henne två ggr i höst. Hon bokstavligen älskar det! Hon står och njuter när hon blir av med den långa pälsen. Hon blir mycket piggare och villigare att jobba :) Hon är korsning mellan connemara och halvblod, så det kommer väk mycket från ponnysidan :D

jag ska klippa min häst för 3e gången efter nyår då skall han få skor igen och då skall vi komma igång på allvar igen så då är det klippning som gäller.

Klippte honom nu för ca 1 vecka sen. Jag bugar och bockar för alla svar! :bow: Tänkte lägga in en bild som jag tog idag men jag vet inte hur man gör :confused: Någon vänlig själ som vill hjälpa mig? :angel:

Jag har klippt mina två gånger i år och lär nog klippa dom en gång till i år.
Klippte lizzan senast för ungefär tre veckor sedan och hennes päls är nästan redan tjock igen.:eek::crazy:

Här e min Neisti :)
PC110127.jpg

(lite dammigt på linsen..)

Hon ser ut precis som fåren gör efter att ha blivit av med ullen. *s* Men sommarpälsen är jämn och fin :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 928
Senast: TeamLundVer
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 915
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Alltså, hur göra man för att bemöta negativa människor? Jag tar åt mig så fruktansvärt. För många år sedan gick jag på öppen trädgård...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 345
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023