Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt men hoppas det. Det är såhär att hästen jag köpte för ett par månadersen inte går att lyfta...
Svar
14
· Visningar
1 338
F
Träning Hur ser det oftast ut? Vindskydd och så förstår jag att det finns, men brukar det finnas någon plats för sjuka eller hästar som av...
Svar
1
· Visningar
4 220
Senast: hillevie
·
I
  • Låst
Träning jag och min pålle ( fd travare) har precis kommit igång med galoppen men vi har lite svårt att hålla den nån längre bit så jag undrar om...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: IngelaH
·
A
  • Låst
Träning Jag har en varmblodsvallack på 7 år! Han var tävlad i tavet..innan han till slut såldes som ridhäst! Det var då jag köpte honom! Nu...
Svar
8
· Visningar
971
·
I
Träning hej!! jag skulle vilja ha lite proffs tips så snälla hjälp mej ;) ledarskap: jag har hört massor och har egen erfarenhet om hur...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: mini_s
·
Träning Ska hämta hem en häst snart, och vädret är ju så lagom kul :crazy: .. frågan är; ska jag täcka henne i transporten? Vi ska åka ca 40...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: Liten
·
P
Träning Jag letar efter begagnade vinterdäck till min Dalavagn (verkar helt omöjlig). Vet någon vilken fälg som passar Dalavagnen? Jag har en...
Svar
1
· Visningar
1 369
Senast: Bialitt
·
Träning Detta är något jag funderat på länge. Varför mäter man ner sina hästar? Varför FÅR man mäta ner sina hästar? /Hoppiloppan
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: Hannaaa
·
Träning Hur gör ni när ni ska lastträna ett föl/unghäst de första gångerna (som alltså är helt gröna på lastning och inte är några...
Svar
16
· Visningar
1 862
Senast: Elisabethh
·
Träning Har haft tre hästar. Tre boxar, med öppen front, och 'låg' mellanvägg mellan boxarna, så att de har kunnat stoppa in huvudet till...
Svar
13
· Visningar
1 421
H
  • Låst
Träning Jag vet inte vart jag skulle lägga den här tråden men om någon vet så kan väl han/hon flytta den till den rätta platsen, tack:bow...
Svar
2
· Visningar
745
·
D
Träning Nu har jag väl skrivt ett antal såna här trådar, men det senaste vet jag inte vart den är nu :O Den blev flyttad till "gnägg" tror jag...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: diskho
·
  • Låst
Träning måste man ha ett speciellt träns när man ska rida med hackamore, eller är de bara att ta bort nosgrimman på ett vanligt träns? :confused:
Svar
7
· Visningar
819
·
T
Träning Hej Jag tittade runt lite och läste om NH på internet och så dykte ordet Privat zon upp. Jag vet att de är en zon runt omkring en som...
Svar
9
· Visningar
1 165
Senast: Zahlo
·
S
Träning Hur gör ni när ni t.ex ska leda hästen med grimma och grimskaft, och den gör ngt fel? Hur ''straffar'' ni den? :idea:
2 3
Svar
49
· Visningar
3 919
Senast: Ambra
·
Träning Har för tre månader sen skaffat en ny unghäst som blir 5 detta året. Allt har fungerat superbra och är supernöjd med hästen. Nu har jag...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: ujent96
·
T
Träning Tokiga häst! Så fort jag knäpper loss grimskaftet så vänder han runt, sätter fart och bockar/sparkar. Tror inte att han slår mot mig...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: Immer
·
Träning utan NH-tränade hästar i NH-lek bemärkelse. Det finns ju massa bilder på uppmärksamma NH-hästar o ville visa mina som motpol. Plåtade...
2
Svar
39
· Visningar
2 413
Senast: Millan_gulligast
·
Träning Jag brukar knyta upp hästarna i stallporten "på gången" liksom, det är några centimeter till marken nedanför. Ponnyn hoppar ut och blir...
Svar
17
· Visningar
1 860
Senast: Alexandra_W
·
M
Träning Jag har lite funderingar kring allt det här med att stalla in ifrån lösdriift direkt till stall. Hästen i fråga har varit inne i ett...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama