kastar med huvudet

Sv: kastar med huvudet

Jag skulle inte ha på martingal, utan istället ta reda på andledningen till varför hon kastar med huvudet.
Men jag förstår varför du vill ha martingal, det är intre trevligt att sitta på en häst och bli nockad på näsan.

Hur länge är hon riden?

Passar sadeln? Har hon ont i ryggen?
Be en massör komma ut och behandla henne.

Vad har du för bett?
Testa att rida bettlöst.

jag tror i det här fallet är problemet åtgärdat verkar det som, men hästen tror fortfarande att "problemet" är kvar så att säga och att det fortfarande ska vara obehagligt.

Hade en sån häst, som hade sträckt sig och han trodde det skulle fortsätta göra ont även efter att det läcket ut. Men han insåg sen att det faktiskt inte alls skulle göra on.

Så jag tror inte martingal är helt fel, ibland behöver de nån slag " invänjningstid" så att det förstår att det obehagliga är bort.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 064
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 193
Senast: Freazer
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 700
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar