Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Ja, jag är ganska ny här men får en chock om att en häst gör fel ska man slå den :S har jag läst i vissa inlägg. Bara för att en häst...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 001
Senast: laser
·
M
Träning Från början var det bara en av hästarna som höll på att tugga på träväggarna i boxen men nu har alla tre börjat. Det ser inte klokt ut...
Svar
16
· Visningar
1 754
Senast: MistDeLuxe
·
Ridning Bildtråd! Julstämning! Historia! Lägg upp din bild här! Special...ska anknyta till historisk ridning i någon form och ge oss alla litet...
Svar
14
· Visningar
2 631
Senast: vanimelde
·
R
Träning jag måste få reda på vad det är för fel på min häst . Hon har ramlat omkull 2 ggr i transporten . det är superotäckt ! Hon är nästan 170...
2
Svar
24
· Visningar
3 277
Senast: Holtz
·
F
Träning Nu behöver jag lite hjälp av er! För 3 kvällar sedan skulle jag lastträna min häst. Allt gick jätte bra, jag behövde bara visa med...
2
Svar
28
· Visningar
2 239
T
Träning Nu har jag haft jätte mycket problem att lasta min häst. Har inte kommit iväg någonstans och mitt dyra ridhus-kort börjar rinna iväg.:(...
2
Svar
34
· Visningar
2 412
Senast: boccia
·
Träning Har börjat rida ut med en tjej i stallet och jag har nog aldrig förr hört nån protestera så grymt mot de ridvägar jag har valt (hon...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 477
Senast: Tjalfe
·
M
Träning Hej hej, Har problem med mitt halvblods sto som inte vill vara ensam i stallet. Har henne på en gård med två andra hästar och det är...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: Andorra
·
H
Träning Någon som har inside info om datum för Bohuslän, Kronoberg, Halland och Skaraborg. Finns inget än på ASVH och måste boka en resa i...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Hippokondriker
·
E
Träning Jag ska börja NH träna med min häst. men var hittar man en bra tränare? Jag bor i hudiksvall, finns det någon i närheten kanske? har...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: LIA
·
C
  • Låst
Träning I mitt stall står det en ridtravare. Han är inte så jättemycket riden, men mycket läraktig och kan redan bära sig i ridningen och gå i...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: IngelaH
·
Träning Ngn som vet om det "ger utslag"? Funderar på att skaffa en stegräknare, men då vill jag att min ridning också ska registreras som...
2
Svar
36
· Visningar
6 428
Senast: Sara77
·
H
Träning Det jag undrar är alltså vilket ben hästen har mest vikt på vid skritt, trav och galopp på volt och fyrkantsspår? Belastar den alla ben...
Svar
17
· Visningar
3 913
Senast: Beperfect_
·
Träning Trots att det regnar och är allmänt ruggigt ute har jag fått jaga WM ponnyerna och shettisen i hagen för att få in dom. Sedan de...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: zeus
·
Träning Undrar hur ni med lösdriftshästar gör med regntäcke när hästarna redan är blöta? Mina klarar sig utmärkt utan, har mest inhandlat dem...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: hopp_o_galopp
·
T
Träning Den hästen jag rider nu har väldigt svårt för att fatta gallopp, travar jag och ska fatta gallopp så börjar hon trava väldigt snabbt...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Fluffy
·
B
Träning Snälla hjälp mej med att komma på nått ja kan göra med min häst jag kan inte rida honom så jag måste syselsätta honom. Vill ha tips.:D
2
Svar
36
· Visningar
2 816
Senast: bigganl
·
Träning Jag har båda min hästar i samma hage. De är snälla mot varandra och så men unghästen (som inte riktigt har koll på benen) har något nytt...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: sannaaah
·
S
Träning Min häst, som köptes för ca 2-3 månader sen har ändrats totalt. Han står kvar på samma ställa som förut, för tillfället, där det inte...
2
Svar
24
· Visningar
2 128
Senast: Skorpan
·
M
Träning Hej! Ni som själva rider in era hästar..hur visste ni att ni klarade av och hade kunskapen att rida in en häst? Var ni med när andra red...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: Moonspell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Skällande hundar