Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Nu vet jag inte om tråden hamnar rätt, ursäkta isåfall:) Jag har precis blivit med gård:banana: det är inget superstort ställe och...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: a1agnlju
·
B
Träning Måste man ha nytt förarbevis? Fattar inte något om detta. Gäller det endast hästföretagare? (Dem om några måste ju ha sunt förnuft vad...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: Kaki
·
Träning jag köpte en häst för några månader sen nu är det dags för oss att ge oss ut och träna på andra håll än på hemma plan....jag har lastat...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 825
Senast: flugar
·
Träning Jag har lite smått börjat träna NH med mitt sto men jag stöterpåsmå problem som jag skulle behöva tips och råd med Hon är oberäknelig...
Svar
8
· Visningar
878
C
Träning har faktiskt ingen aning om vart jag ska lägga denna tråden... men jag har börjat fundera på, varför en av mina hästar ofta "skrapar"...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: Carroo
·
M
Träning Okej dum fråga men om man inte frågar får man ju inga svar, inte sant? ;) Så då till frågan, läste om att rida slutor? VAd är det...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: lillverran
·
M
Träning Första gången ni red in en häst då? Vad var era tidigare "erfarenheter"?
Svar
16
· Visningar
1 535
Senast: LaMaya
·
P
Träning Fick idag en utskällning av en annan hästägare jag mötte i skogen. Att jag var oansvarig som hade med mig min hund ut på ridturerna...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 528
Senast: whitetrash
·
H
Träning Hej , jag är nybörjare och undrar hur skall jag straffa hästen... t.e.x när vi är pà promenad (han har nyligen blivit kastrerad och ska...
2
Svar
31
· Visningar
2 725
Senast: moonlightmotala
·
Träning sägs de ju alltid, varför använder folk ofta sporrar då? Rider man med sadeln använder man ju rumpa o lår osv inte fötterna om jag...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: Ludique
·
S
Träning Har ett 14 årigt sto sen 4-5 månader tillbaka. När vi köpte henne var hon i rätt dåligt skick och hade en tandfraktur som gjorde att hon...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Sparf
·
M
Träning Är lite smått nyfiken på hur jag får min häst att förstå leken tafatt/kull? Tips? :bow:
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: Millan_gulligast
·
Träning Vi ska rida lite till musik imorgon. Så nu ska vi få ihop en skiva med låtar som passar, typ taktmässigt till de olika gångarterna...
Svar
7
· Visningar
4 180
Senast: Beperfect_
·
T
Träning Vad tycker ni om att ge goids som belöning till hästen? Jag har sett jätte duktiga ryttare(en från buke faktiskt) som ger sina hästar...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 136
Senast: Björk
·
G
Träning heej! hur ser eran träning ut på ett ungefär varje vecka?hur länge rider ni,vart rider ni ,vad gör ni när ni rider?bara rent nyfiken:D...
2
Svar
21
· Visningar
1 762
Senast: fjordtokan
·
Träning Vad har ni för erfarenhet av att åka båt med häst? Alltså i transporten. Funderar på att ta med min pålla till Visingsö till sommaren...
2
Svar
33
· Visningar
4 880
Senast: Beperfect_
·
Z
Träning Alltså, som några här kanske vet har jag en paintkorsning, 1,5 år gammal, valack. Nu är det såhär, att han har blivit riktigt aggro mot...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: zillax89
·
O
Träning Hej. Det är en ridskolehäst jag rider, som jag har lite funderingar kring. Det är så att han är väldigt lätt att rida i form och få att...
Svar
13
· Visningar
1 349
Senast: Seabaz
·
D
Träning glömt bort... hmm... varför slänger hästen med huvudet ex i boxen hagen. :)
Svar
14
· Visningar
3 112
H
Träning idag när jag tömkörde min fasters gottlandruss. tidigare har jag försökt få honom att gå i rätt form och han började hitta den. men nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 800
Senast: hannanilsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka