hur länge är era hästar ute på dagarna

Sv: hur länge är era hästar ute på dagarna

Utsläpp Vardag: 7.00-8.00 Helg: 08.00-09.00
Insläpp 18.00

Veckor: Ut 8.00 lunch hö ute i hagen In 19-20.00
Helger: Ut 8-9.00 lunch hö ute i hagen In 20-22.00

Dett under vinter och tidigt vår och sen höst, annars resten av tiden ute dygnet runt utom vid rikigt riktigt ruskväder, då får hon komma in en liten stund under tiden.

Vi försöker hålla våra hästa ute 24 timmar dygnet 7 dagar i veckan. Dock har min fått komma in lite pga allt regn.. Hennes hovar är mjuka o strålarna "flagnar/lossnar"...

KL

På vardagarna går hästarna ute från 05.30 till 22 tiden.
och på helger 8 till 23.00.

Några går på lösdrift och de är ute dygnet runt. De som står på stall släpps ut vid 7-9 (beroende på vem som har utsläppet, vi är olika morgonpigga) och kommer in mellan 18-19 på kvällen :banana:,

Ju längre ju bättre tycker jag. Däremot så säger våra myndigheter att när det inte är betesperiod så får vi inte ha dem ute mer än 12 timmar per dygn om vi inte har vindskydd. Vilket ju naturligtvis är rent nonsen! Hästar mår bäst ute!

Så jag viskar mitt svar här: ca 12-14 timmar...

Det är lite olika. :cool:

På vardagar får de ute mellan 7-12 ungefär
och på helgerna mellan 8-14
På vår/höst när det finns bete är de Inne mellan 13-18(20)

Min o min systers häst brukar få komma ut ett par timmar vid 16tiden också.

Våra går ut 7 på mornarna och in mellan 21-22.. Blir eventuellt lite tidigare om det är riktigt skitväder.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 716
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 947
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 929
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 266
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar