hur länge är era hästar ute på dagarna

Sv: hur länge är era hästar ute på dagarna

släpper ut mina vid sex-sju och dom kommer in vid 20.00-21.00:bump:

Mitt lilla russ går på lösdrift, så han är ute jämt :-)

Halvblodet går ut vid 7.30-8.00 på morgonen och tas in runt kl. 18 på kvällen.
Om jag rider på em brukar det blir runt kl 16.30 och då går han så klart inte ut mer.
På helgerna går han bara in en stund på dagen när jag rider, sedan ut igen.
De får hösilage i hagen 3 ggr/dag och kvällsmaten inkl. hösilage på kvällen.
Frukosten (kraftfodret) äter de inann de släpps ut.
Mitt halvblod vill inte äta hösilage inne på morgonen. Han vill ut, ut, ut!!!!

Dygnet runt :) Om det inte är storm:)

Mina går ut ca 06.00 på morgonen, och kommer in kring 22. Jag har dåligt samvete för att jag tycker att de är inne för länge, men jag går och sover kring 22, så det måste tyvärr bli så. Jag skulle helst vilja ha dem på lösdrift, men har inte tillgång till ligghall, men det ska förhoppningsvis byggas.

Nu på vintern när det blir mörkt så snabbt:

Vardag: Kommer ut 06.00 och in ca 16.00-17.00.

Helg: Kommer ut ca 08.00-09.00 och in ca 17.00-18.00. Brukar rida någonstans mitt på dagen på helgen, och på vardagen när de kommer in.

Mina hästar och åsnor går på lösdrift med ligghallar, men boxar finns till alla vid extremväder, behandling och annat. Ni som har hästarna ute mer än tolv timmar/dygn vet väl att ni måste ha ligghall. Sjukt va, du kan ha en häst stående inne större delen av dygnet helt lagligt, men har du den ute mer än tolv timmar utan ligghall är du en lagbrytare. Jag är inte alldeles säker på vad lagen säger i år. Det blir ju nya regler hela tiden!

Mina ponnyer som jag har hemma är ute mellan 6.30 och 17-18. Min stora häst som jag har hos min tränare är ute mellan 9 och 14.

Svar till bellafjella ,ja jag är en natt uggla och vill ha dem ute så mkt som möjligt,:rofl:hadde jag till gång till vind skydd så har dem fått gått ute dygnet runt:bow:

Jo, samma här. Men när man står inackorderad får man ju anpassa sig lite. Hade jag haft eget stall hade jag ordnat så pållarna kunde gått ut och in i stallet själv - när de själv ville :)

Vi har förressten vindskydd men det duger inte som året-runt-skydd. Måste vara en ordentlig ligghall med speciella mått etc.

våra är ute från ca 06-07 på morgonen , till ca 17-18 på eftermiddagen. De flesta rids även på eftermiddagen, så då blir det ju ute ännu längre.

min häst är ute mellan 8.30-14.00 på dagarna, tidigare på vintern och senare på sommarn.

Vi har såhär:
Vinter(beroende på väder,altså vilken månad vi börjar ta inn):går ut ca.8 tas in ca 8-9 tiden.de får mat i hagen.

Sommar(bror påp vilket väder vilken månad vi släpper de):de går ute dyngnet runt,på bete fast vi rider de undertiden.Men lite senare på sommarn,så går min häst in på nätterna för att hon inte tål lika mkt gräs då,har med knott m.m. att göra!då går hon väl in ca9-10 tiden(kvällen)sedan jut kl:8 tiden..

Vi släpper ut dom ca 8 och tar in dom innan det blir mörkt alltså 15 just nu:angel: Maj-sept./okt. går dom ute dygnet runt:D

jobbade en gång i ett privatstall. där hästarna (därav två st 1åringar och 3 stycken stora halvblod) fick vara ute 8-12 varje dag, alla i varsin hage. inga undantag. de reds inte dagligen då. tyckte att det var så himla lite de fick vara ute... men jag vågade inte säga nått, jag skulle ändå inte kunna påverka. är det inte himla lite?

på sommaren/våren= ungefär 12 timmar, kan vara mera oxå :D
på vintern/hösten= mellan 6-9 timmar

har dom ute så mycket som möjligt. De kommer ut vid ca 07.00 och kommer in igen vi ca 22.00. De får hö 2-3 gånger då de är ute, och har fritllgång på halm. Så dom klarar sig fin fint.

Mina två hästar är ute 24h om dygnet
De två inhyrda inne på natten (13h)

Senast ändrad av en moderator:

Mina hästar kommer ut vid 8-tiden och släpps in vid halv 6-6 På sommaren går dom ute dygnet runt!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 716
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 947
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 929
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 266
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar