hur länge är era hästar ute på dagarna

Sv: hur länge är era hästar ute på dagarna

Våra kommer ut 07:00 och jag brukar ta in min när jag kommer. Vid 18:00 tiden.

Hästarna i stallet går ute mellan 8 på morgonen till ca 5 på eftermiddagen. Beroende lite på hur vädret är. De får lunch hö i hagarna vid ett- halv två.

Dom brukas tas ut halv 7 & in 16-16:30...Det är tyvärr inte jag som bestämmer när dem ska gå in...men på sommartid står dom ute dygnet runt.:banana:

I "mitt" stall så går dom ut vid 6-7 tiden och tas in vid 18-19 tiden, nu på vintern.. På sommaren så är dom ute dygnet runt och tiden därimellan 6-7 till 21-22 :)

Våra är ute så mycket som möjligt. Nu, vintertid, brukar det vara mellan 06 och 19, vår och höst 06-22 och sommartid är de ute hela dygnet.

Immer

Våra går ute 07.00-17.00, ibland senare. Vid fint väder får dom middagsmaten i hagen, så dom kan vara ute längre :D Dom får även lunch hö kl 1 på dagen :)

På sommaren är dom ute dygnet runt.

går ute från 07-09.00 på morgonen. till 15-17 på eftermiddan nu när det är kallt kyligt och lerigt. på sommaren när dom tävlas, ut runt 8, in runt 8, annars ute dygnet runt, kommer in på natten lite då & då och får vila lite :) på vår+höst går dom ute runt 8-17 :)

Jag undrar hur mkt era hästar är ute om dagarn,Det verkar vara välldigt olika.
Mina går ut klockan 07 och tas klockan 13 för ridning sen tar jag ut dem i gen och tar on dem vid 11-halv 12 tiden.Men jag har fri till gång till torr hö i hagen :bow:

senast 7.00 och in vid 19.30 tas in mitt på dagen ca 1,5 tim för ridning.

Vi har ganska olika tider. Allt som allt är de ute omkring kl 8-20. Ut kommer dom if nästan alltid kl 8 på morgonen. Jättefint väder, ja då är dom ute dygnet runt. Ösregn hela dagen kanske de kommer in lite tidigare.

Får hö av pappa när han åker till jobbet (varierar mellan ca 5.30 och 7.00) och kraftfoder av mamma när hon kommer hem från sitt nattjobb 7.30-7.45. Släpps ut när de ätit färdigt ca 8.30.

In mellan 12.30 och 13.30 för lunchfodring.

In för middagsfodring mellan 16.30-18.00.

In för kvällsfodring 20.30 och släckning 21.15 när mamma jobbar, annars ca 21.30.

Så de är ute typ 4h + 3h + 2.5h. När de inte rids. Ridningen planeras in mellan måltiderna ellero m det är träning på bestämda tider passas måltiderna in för så jämna utfodringsintervall som möjligt.

Jag skulle aldrig villa ha min häst ute från tidig morgon till sen kväll. Möjligtvis en äldre häst men min unghäst (fyller dock 4 i år) behöver vila när han växer och lägger sig ned o vilar i boxen varje gång de kommer in. Dessutom kan man lätt ha hästarna otäckade (så länge de inte klipps) om de är ute i omgångar. De behöver inte stå med täcken hela dagarna för att slippa börja frysa. Och jag gillar inte utfodring i hagen, alls. Jag vill veta vad min häst äter och lägger hellre lite mer jobb (läs min mor som alltid är hemma på dagarna) på att fodra många gånger om dagen. Skulle jag inte ha möjliget att ha min häst såhär så skulle jag inte ha häst alls.

(lite avvikande från alla ute hela dagen - halleluja ;))

06 - 17, är det ruskit och jäkligt ute så får dom komma in tidigare.

I stallet där jag står är dem ut mellan 6-7 vintertid och kommer in mellan 17-19.
På höst/vår(när det är ljusare på kvällen) går dem ute mellan 6-7 och
kommer in vid 20-21
På sommaren är dem ute dygnet runt

Hör på det här då! Jag bor och har häst i Bryssel, Belgien och hästarna får bara vara ute ca 2 tim under sommarhalvåret och hagarna stänger helt under vinterhalvåret :mad:! Och det är bra för att vara i Brysssel! Jag håller på att vända ut och in på mig själv för att min häst ska få vara ute så mycket som möjligt trots detta. Typ anlitar folk som kan gå ut och gå med honom alt släppa ut honom i en liten paddock. Jag jobbar så jag kan inte ta ut honom själv på dagarna. Vi rider honom varje kväll. Han kommer fran Sverige och är van att gå ute hela dagarna sommar som vinter så vilken omställning! Dock verkar han må bra nu fast i början var det jobbigt och han fick kolik. Jag är dock övertygad om att det bästa för hästen är att vara ute i hagen tillsammans med andra (här får hästarna inte gå ut tillsammans heller:cry:)

Daphna: förhållandena på flera ställen i europa är verkligen bedrövlig, förstår att det känns jobbigt.

Mina går ute 7-21 under uppstallningsperioden. Sommartid ute dygnet runt!

kommer ut vid 8-snåret och kommer in vid 23:00 tiden nån gång.

har fri tillgång på hö i hagen.

travhästarna på gården hemma går ut 06.30 å kommer in vid 16-tiden nu på vintern. min ridhäst, som står på ridanläggningen som jag jobbar på, åker ut mellan 07.30-08.00 å släpps in mellan 16.00 å 17.00. vill ha ute min längre men hennes kompis ägare vill ha in sin tidigare :(

min är ute från 8 till 7 typ

Nu på vintern runt 10 timmar, oftast mindre.
Hade gärna haft henne ute minst 17-18h/dag, men det är tyvärr inte mitt stall.

*knapp*

Mina kommer ut vid 9, är det dåligt väder får de höet inne och kommer ut när de ätit upp.
Tar in mellan 20-22, beroende på väder.

Flyttar om en månad och då kommer jag tvingas ta in tidigare eftersom jag inte vill leda 10 hästar i mörker... (Nu går de in själva, hagen sitter ihop med stallet)

Våra är ute mellan 8 och 16 nu när det är vinter. Tidig vår och sen höst är de ute mellan 8 och 17 och senvår & tidig höst mellan 8 och 22. De flesta hästar rids också på kvällen, så i princip står de i boxen mellan ca 21 och 8.

Rids varje häst i 5 timmar??? :eek:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 716
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 947
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 929
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 266
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar