Spelberoende
Trådstartare
Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i månskenet" och liknande samt naturligtvis svordomar och han, för det är en han, verkar inte vilja ändra på vokabuläret. Jag har flera fd. bekanta som höll på på liknande sätt där "kn*lla" ingick i var och varannan mening samt naturligtvis svordomar i mängder och det är inga fjortisar utan 50+. Det verkar vara nån sorts konstig mani vissa har att så fort tillfälle ges lägga in könsord och svordomar i diskussioner och snart är den jag har kvar som fortfarande håller på likadant en fd. vän just på grund av att han inte ändrar sig med sitt språkbruk.
Jag blir mest förvånad över att dom utan att blinka blir av med vän efter vän utan att ens bry sig och kör samma trad med samma vokabulär utan att ens tänka efter före. Dra till med en svordom kan väl alla göra nån gång men inte i en diskussion och köra dom som ett mantra, har dom så litet ordförråd eller vad driver dom till detta?
Jag blir mest förvånad över att dom utan att blinka blir av med vän efter vän utan att ens bry sig och kör samma trad med samma vokabulär utan att ens tänka efter före. Dra till med en svordom kan väl alla göra nån gång men inte i en diskussion och köra dom som ett mantra, har dom så litet ordförråd eller vad driver dom till detta?