Sv: Hunden följer med ut på ridturerna!!!????
Du och Ginnies skrev ungefär like så jag svarar:
Det går inte att träna min hund på och samma plats eftersom han lätt lär sig att här gör man si, någon annanstans gör man så. Han lär sig lydnad efter plats så att säga. Han lär sig också hundar: den gula hunden som vi tränat med ofta kommer han sluta att bli nojjig över men alla andra hundar skäller han på.
För att detta skulle vara praktiskt utförbart för mig skulle det kräva minst 5 hundar han aldrig träffat och att vi skulle använda halva kommunen som träningsplats..
(Observera att han bara skäller på andra hundar när han är kopplad)
Där har du en poäng, men det där går att träna under säkra former. I en stor inhägnad t ex, där det inte är folk. Eller om det inte går på annat ställe där det inte drabbar oskyldiga förbipasserande.
Du och Ginnies skrev ungefär like så jag svarar:
Det går inte att träna min hund på och samma plats eftersom han lätt lär sig att här gör man si, någon annanstans gör man så. Han lär sig lydnad efter plats så att säga. Han lär sig också hundar: den gula hunden som vi tränat med ofta kommer han sluta att bli nojjig över men alla andra hundar skäller han på.
För att detta skulle vara praktiskt utförbart för mig skulle det kräva minst 5 hundar han aldrig träffat och att vi skulle använda halva kommunen som träningsplats..
(Observera att han bara skäller på andra hundar när han är kopplad)