Att reda upp livet

Uppdatering: jag sökte två jobb och kom på intervju på båda. Jag har gått vidare på båda också. Sedan stannade rekryteringen av på ett av de, de har fått en mindre omorganisation på sig och chefen visste inte hur det skulle bli, så de kunde återkomma i september så jag sa att jag kan stå kvar på listan.
Den andra arbetsgivaren vill nu ha referenser. Jag är något osäker på det jobbet då jag tror att jag inte är bra nog, det säger jag inte för att få en klapp på axeln, utan det var intrycket jag fick på intervjun. Typ ”hur ska jag klara dessa förväntningar, jag är inte där i min kompetens”.
Jag ska prata med de om det faktiskt. Men de vill iallafall ha referenser. De vill ha nuvarande chef.
Först tänkte jag, fan också, hur ska jag lösa detta? Hon vet ju inget.
Men sen tänkte jag, vaddå, hon kan ju få gott veta att jag söker nytt jobb. Det är ju pga arbetsmiljön och henne jag gör det.
Utmaningarna vi står inför framåt är tuffa för alla. Om de vill ha referenser från nuvarande chef betyder det två saker: 1. De är väldigt nära att erbjuda dig en anställning. 2. De anser att du är den som har bäst förutsättning att klara de tuffa utmaningarna bland alla de sökande (och de tycker du är nära nog för att vara värd att anställa). Jag är glad för din skull! Utmaningar växer man av, det vore trist att bara ha jobb där man vet och kan allt från början.
 
Utmaningarna vi står inför framåt är tuffa för alla. Om de vill ha referenser från nuvarande chef betyder det två saker: 1. De är väldigt nära att erbjuda dig en anställning. 2. De anser att du är den som har bäst förutsättning att klara de tuffa utmaningarna bland alla de sökande (och de tycker du är nära nog för att vara värd att anställa). Jag är glad för din skull! Utmaningar växer man av, det vore trist att bara ha jobb där man vet och kan allt från början.
Nja, det är väldigt olika - om du inte med nära menar är att välja mellan de sista 2-5 kandidaterna eller så . Och aldrig en garanti.
 
Fy vad elakt att kräva från nuvarande jobb.
Det håller jag verkligen med om, det skulle ha varit förödande för mig på min förra arbetsplats, nu tog jag mig därifrån utan några referenser eftersom jag blev ombedd att komma tillbaka till en arbetsplats jag hade jobbat på tidigare och de visst vad de ville ha och vad de fick. Men jag sökte många andra jobb under tiden och ingen av dem bad om nuvarande chefs referens, däremot om jag kunde be någon kollega vara referens. Vilket inte var något problem eftersom vi vara flera som jagade andra jobb och ställde upp för varandra. :heart
 
Har bestämt att det får bära eller brista med nuvarande chef. Hon har bett mig att bestämma mig innan om jag vill jobba kvar eller ej så jag kan ju hänvisa till det.
Jag mailade faktiskt också om min farhåga kring kompetensen till "nya chefen" och jag fick en sånt fint svar tillbaka så jag nästan blev tårögd.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 003
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 546
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp