Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Vad tycker ni om att ge goids som belöning till hästen? Jag har sett jätte duktiga ryttare(en från buke faktiskt) som ger sina hästar...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 114
Senast: Björk
·
G
Träning heej! hur ser eran träning ut på ett ungefär varje vecka?hur länge rider ni,vart rider ni ,vad gör ni när ni rider?bara rent nyfiken:D...
2
Svar
21
· Visningar
1 748
Senast: fjordtokan
·
Träning Vad har ni för erfarenhet av att åka båt med häst? Alltså i transporten. Funderar på att ta med min pålla till Visingsö till sommaren...
2
Svar
33
· Visningar
4 874
Senast: Beperfect_
·
Z
Träning Alltså, som några här kanske vet har jag en paintkorsning, 1,5 år gammal, valack. Nu är det såhär, att han har blivit riktigt aggro mot...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: zillax89
·
O
Träning Hej. Det är en ridskolehäst jag rider, som jag har lite funderingar kring. Det är så att han är väldigt lätt att rida i form och få att...
Svar
13
· Visningar
1 341
Senast: Seabaz
·
D
Träning glömt bort... hmm... varför slänger hästen med huvudet ex i boxen hagen. :)
Svar
14
· Visningar
3 109
H
Träning idag när jag tömkörde min fasters gottlandruss. tidigare har jag försökt få honom att gå i rätt form och han började hitta den. men nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 799
Senast: hannanilsson
·
Träning har en halvblodsvallack på 2,5 år. han har åkt transport ca 4 gånger. Han är jätte lätt att lasta, går på direkt :). men så har jag det...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 828
Senast: ladymiranda
·
T
Träning Nu har jag försökt leta efter en liknande tråd men utan reslutat, så jag skriver en egen. Jo mitt varmblodstravarsto är lite...
Svar
10
· Visningar
2 706
Senast: Totola
·
Träning Ja, vad gör man?! På nästan varenda jävla bilväg här ute kör dom ju som IDIOTER... dom saktar nästan ALDRIG ner.. Blir helt galen på...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 139
Senast: Snobben
·
B
  • Låst
Träning Ja vad tycker ni egentligen om pessoabett? Fanns förrut värsta tråden om hur det förstör hästen, men den stängdes ner pga dålig...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: IngelaH
·
A
Träning Hur gör ni med era hästar (om ni har möjlighet förståss!) vid riktigt, riktigt ruskväder, får de vara ute iallafall? Om det verkligen...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 258
Senast: Domino_s
·
G
Träning Är det oschyst mot hästen att inkräkta på deras "frizon"? Eller ska man få arbeta med hästen i hagen lika väl som någon annanstans...
Svar
19
· Visningar
1 306
Senast: Kallebus
·
D
Träning Finns det nån som gör det? Har aldrig gjort det själv och inte ens tänkt på det förrs jag kom på att jag måste åka själv till ridhuset i...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 093
Senast: Korpen_
·
Träning Är det någon som varit i marocko eller egypten och ridit på sin resa? Någon som har erfarenhet av priser och tillgänglighet? Dvs...
Svar
8
· Visningar
2 883
Senast: c0pyright
·
S
Träning brukar ni göra det? i ridning o körning.
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 197
B
Träning .. och det beror ännu en gång på att min ponny är så bakskygg.. Så jag vill ha massor med tips på hur jag ska vänja honom av vid det! :bump:
Svar
8
· Visningar
877
Senast: Emmae__
·
S
Träning Hej mitt 5 åriga sto har börjat kasta med huvudet när jag rider,det började med att hon hade rejäla skarpbett som vet har åtgärdat.Nu...
2
Svar
20
· Visningar
3 108
Senast: Korpen_
·
V
Träning Jag är oftast ganska lugn av mig när jag håller på med hästar, om jag leder eller rider en nervös/bråkig häst o.s.v. Inga problem där...
2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: western_boy
·
T
Träning ett av mina allra största problem när jag rider är att jag har otroligt dåligt stöd på yttertygeln. framförallt i höger varv, då det...
Svar
18
· Visningar
1 821
Senast: klabbarparn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama