problem med klippning!

Sv: problem med klippning!

Ifall du får fler tips efter detta så kan jag säga att när hästen var yngre var den jätte lätt att klippa, men sen åkte den till några och när hon kom tbx var hon skitsmal och LIVRÄDD för klippmaskinen... :eek: man undrar verkligen vad som kan göra en häst så rädd :mad::eek::crazy:

jo, det vet jag, när hon var på försäljning i norrland, fyfan så hon såg ut när hon kom tillbaka! men hon hade ändå inte vart där särskilt länge.. stackars ponny :(

igår skulle en häst i stallet klippas, när hon tog fram maskinen (ponnyn stog i boxen) blev hon livrädd igen! ställde sig längst in i boxen och var verkligen spänd. ja då kan ni tänka er hur det blev när det åkte på! hästen flög i luften.. :( så jag gav henne lite hö o käka på så att hon kunde lugna sig lite, efter ett tag vågade hon gå fram till höt i boxen (hon ÄLSKAR mat, så lev förvånad att hon inte flög på det direkt). sen när hon var klar med klippningen lånade jag klippmaskinen och höll en morot ca 1 m framför, när klippmaskinen var helt stilla så vågade hon faktiskt äta moroten :) framsteg! :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 778
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 066
Senast: Josefineeee
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 263
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama