Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Det första steget är ju att erkänna att man har blivit rädd, men sen då? Jag har ingen backup, ingen som vill förstå. Bakgrund: För...
2
Svar
38
· Visningar
6 158
Senast: cili
·
H
Träning hur kan jag som ryttare få hästen att få lugnare galopp? finns det några bra övningar? behöver tips tack /Hanna
2
Svar
20
· Visningar
4 022
Senast: Skorpan
·
Träning Jag har under årens lopp matat hästat på olika ställen och har själv haft ett flertal hästar i familjens ägo. Mina eget ägandes hästar...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 117
Senast: rocki
·
W
Träning Jag har ett stort problem i ridningen , coh det känns som en begränsning för min egen utveckling . Jag har jättesvårt för att bara...
2
Svar
22
· Visningar
3 670
Senast: LinneaAntonsson
·
E
Träning känns det ibland som om att ni inte hinner med att rida era hästar? man tycker det är så roligt och man vill så mycket sen känns det...
Svar
12
· Visningar
822
Senast: nexxa
·
Träning Ibland blir man bara så less. Samma gamla problem som alltid, men den här gången är det svårare eftersom hästen är konvalescent och...
Svar
5
· Visningar
1 897
Senast: kladdkakor
·
A
Träning Jag satt just med i en mycket märklig diskussion på fikarasten. En kollega som jag i princip aldrig pratat med började diskutera hur...
2
Svar
33
· Visningar
2 817
Senast: Elemmírë
·
M
Träning BRA övningar för dig och din häst Jo jag är lite nyfiken på vad ni brukar göra med era hästar. Träning,. hantering. Syfte på varför...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: Millan_gulligast
·
B
Träning Hjälp, jag har en 2-åring som börjat att stegra, när man ska leda in och ut. Hur får man bort såna fasoner ? i övrigt är hon mycket...
Svar
7
· Visningar
1 300
Senast: Kallebus
·
  • Låst
Träning Rider ni med bomlös sadel eller inte?? Vad är "bäst" och varför? Tack på förhand :D :banana:
Svar
3
· Visningar
963
Senast: IngelaH
·
V
Träning Någon som vill försöka hjälpa en stackars ridskoleryttare litegrann? :p Har precis gått över till häst och ska nu försöka hitta en...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Paxido
·
F
Träning Hej! Jag skulle behöva lite tips på vad man gör när hästen börjar backa ner i diket,han vill inte fortsätta framåt utan vända...
Svar
19
· Visningar
2 151
Senast: Skogstamefan
·
Träning Nu vill jag höra hur ni tränar unghästar, om de inte gärna lämnar stallet. Med min går det hyftsat om jag leder, tömkörning går inte...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: axel
·
Träning jag håller på att börja rida mitt 5 åriga sto. (nyinköpt och väl inkörd) och hon har börjat att backa när hon ibland tycker att hon inte...
2
Svar
39
· Visningar
3 691
Ridning Som ni nog kommer ihåg fick jag boken Ridning- En Handledning tryckt 1923 skriven av ryttmästare Percy Hamilton av en snäll bukefalist i...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: KungTulle
·
S
Träning Hej! Jag undrar hur ni gör när ni köpt en ny häst och får hem den till ert stall. Första tiden vill man ju ta det lugnt och låta...
Svar
13
· Visningar
1 335
Senast: TwiggyM
·
M
Träning Kollar på hästannonser, iofs bara för skojs skull, men i alla fall. Letar efter en häst som kan mer än jag, men i många annonser står...
Svar
14
· Visningar
1 719
Senast: mirage_
·
Träning Hittade en lapp utanför en boxdörr på ridskolan där det stod: "OBS! Hästen är huvudskygg och blir rädd när man öppnar boxdörren"...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Tussilago
·
Träning Jag måste bara.. ÄNTLIGEN ! Jag har äntligen fått tillbaka intresset för ridningen igen, har varit helt depp i ca 2 månader och...
2
Svar
30
· Visningar
2 243
Senast: bumbi_608
·
L
Träning har en tysk import. när jag köpte henne gick hon knappt å sko (la sig ner), gick rätt över mig när hon skulle ut i hagen, galen på...
Svar
19
· Visningar
4 374
Senast: Andorra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka