Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Min ponny har lyckats få av mig några gånger nu (dock har 3 av dem berott på att han kastat sig när jag stått i lätt sits och den tredje...
Svar
17
· Visningar
1 040
Senast: Morrhoppa
·
E
Träning Jag har två fjordingar som jag har haft i ett år. De har tidigare gått som tur ridningshästar. De fungerar bäst om de rids ut...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: boblin
·
E
Träning form Hej hej ! jag heter emma och jagundrar om ni där ute kan hjälpa mig att beskriva hur man får hästen i form :bow:
Svar
6
· Visningar
1 486
Senast: C_L
·
J
Träning Idag när jag skulle försöka klippa min ponny som jag vet inte går, så gav jag henne plegacil först, för att få henne lite lugn, när hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 905
Senast: johannaaaa
·
Träning Vad tycker ni? Har en 4-åring som är bortlånad,men som ska säljas.... är nu hoppad oxrar på 60 cm,och en enkel bana på 3 hinder...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: incognito
·
N
Träning Hej! :love: jag tycker jag har otroligt dålig balans, och skulle behöva lite tips och övningar jag kan göra för att bättra på min...
Svar
10
· Visningar
2 506
Senast: TrÄnA
·
Träning Såhär är det. I sommras skaffade jag och min lillasyster häst tillsammans , som vi har i stallet som vi äger tillsamman med våran granne...
2
Svar
24
· Visningar
2 431
Senast: LillaM
·
B
Träning Alla pratar om att det är så bra att kantra (stavas det så eller stavas det med c?), men vad är det för något egentligen? :crazy: Har...
Svar
9
· Visningar
2 087
Senast: Beauty_Boss
·
M
Träning hihi, hjärnsläpp. Om jag rider i vänster varv. (vänster hand in mot mitten) Så ska man ju galoppera i vänster galopp. Vänster galopp...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: pinky
·
Träning Jag undrar ni som har medryttare betalar dom för att rida eller rider dom gratis:confused: Om dom betalar i då fall hur mycket & hur...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: filixius
·
L
Ridning e lite nyfiken på akademisk ridning. undrar hur ni kom i kontakt med AR å hur ni gick vidare...
Svar
13
· Visningar
1 449
Senast: Spirit
·
M
Träning Har en valack på fem, snart sex år som är mycket rädd om sina bakben. Jag kan borsta benen och ta på dem men så fort jag vill lyfta en...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: Angel
·
G
Träning Hej! Jag är alldeles ny på forumet så nu hoppas jag att jag gör rätt. :) Det är så att jag köpte häst på senhösten och funderar...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: Rimfaxe
·
D
Träning Är egentligen NH och alla liknande saker bra? Mår hästen bra? Jag var mycket intresserad av detta förut, och lite nu då förstås...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 362
Senast: minousan
·
R
Träning ja, som rubriken talar; Jag rider en lånad häst som inte vill/kan gå i form, jag vet inte riktigt vad det beror på, men så är det iaf...
2
Svar
27
· Visningar
7 092
Senast: Maybe
·
Träning Hej! Är skötare på en jättetrygg och cool valack som precis börjat sättas igång efter en skada. Han rids i alla gångarter men får...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Araminta
·
F
Träning Tror ni att det skulle fungera att lära en shettis konster genom klickerträning?!:p Har tränat min hund en hel del med klicker och det...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Luna10
·
W
Träning hejsan! Jag behöver hjälp med min nya ponny, eller foderponny. Hon är 11 år och troligen inte riden så mycket. Har haft henne i drygt 3...
Svar
10
· Visningar
939
Senast: Krulidut
·
L
Träning Jag är chockad :eek: Min klasskamrat (kan kalla henne Malin) har två hästar, en D-ponny och en C-ponny som är hennes lillasysters...
Svar
13
· Visningar
1 600
Senast: Lawendel
·
Träning Just nu går min häst själv i hagen men planen är att så fort en annan häst flyttar från stallet ska hon gå in i den hagen. Frågan är...
Svar
13
· Visningar
1 148
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama