Ni som lastar i transport ensamma; Hur gør ni?

Sv: Ni som lastar i transport ensamma; Hur gør ni?

Var med om en sån situation igår kväll.
Hästen är väldigt lättlastad o hade tränats innan o skulle åka hem.

Då hör man ett enormt brakande ca. 30 m därifrån. Inser att det är ett träd eller ngn enorm typ Ekgren som faller.
Hästen tittar ut i mörkret o reaktionen kom 10-15 s. senare.
Blir stirrig. Tror att det ska gå bra att bara kliva på, men den tänker bakåt- d i t där det otäcka kom ifrån.
I det läget, dessutom med en hårt trafikerad väg 5 m. därifrån så kastar man inte skaftet över halsen.

Gick en liten stund med den o lastade sedan, men var jäkligt snabb med bommen o åkte fort därifrån.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 671
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 171
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Hej! Jag har en häst som tidigare varit svårlastad på så sätt att hon inte ville stanna kvar inne i transporten. Hon har gått in, för...
Svar
6
· Visningar
1 040
Senast: Blyger
·
Utrustning Efter mycket om och men så har jag köpt en Fautras Oblic. Jag har bara en häst, kommer med väldigt lite sannolikhet köra två. Jag har...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka