Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Jag har en liten fundering... Vad menas det med att hästen pullar? Och på vilket sätt skulle ett pullarträns hjälpa? Tacksam för svar:)
2
Svar
24
· Visningar
16 759
Senast: johannaaaa
·
N
Träning Idag kl 8 hade jag en tid på kliniken för kastrering och det betydde att vi var tvungen att börja lasta 05.45 i snöyran. Han gick på...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 651
Senast: Novum
·
A
Träning Vid hoppningen nu på nya hästen har jag börjat känna att någonting brister i dressyren. När jag får trycka fram honom för att han ska...
Svar
7
· Visningar
925
Senast: Domino_s
·
Träning KOmmer kanske att göra mig av med stollhästen jag har till låns, det går inget vidare och vi klickar inte. Har beslutat att i så fall...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Ponnytant
·
Träning Vet ej om tråden ligger rätt men då får någon flytta den, Som rubriken lyder, hur gör man för att bli av med dessa för**nnade duvor...
Svar
4
· Visningar
1 682
W
Träning Hur lär jag min häst bli så pass känslig att han gör halt för mkt små hjälper. Till att börja med små tygeltag och tillslut bara med...
Svar
10
· Visningar
3 639
Senast: cowsense
·
M
Träning Hej, jag har en 3 åring, jag undrar hur ni rider era 3 åringar? hur långt har ni kommit i eran utbildning? Jag vill inte pressa honom...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 288
Senast: isa__
·
Träning Jag vet inte hur jag ska gøra. 1. Lasta, sätta fast och gå runt och stänga? Stor risk før häst som kastar sig bakåt-sitter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 673
Senast: axel
·
A
Träning Efter träning, vad är då bäst att lägga på en svettig häst? Ett fleecetäcke eller ett svätttäcke (då menar jag ett sådant med hål i, yp...
Svar
10
· Visningar
1 050
Senast: zeus
·
Träning Undrar lite om avståndet när man ska köpa häst. Hur långt kan man åka för att köpa häst och sedan transportera denne hem. Vad tycker...
Svar
18
· Visningar
4 272
Senast: wildrose
·
F
  • Låst
Träning 1. När jag rider min ponny brukar han vara seg. Och då rappar jag till med spöt (inte hårt!) men efter brukar jag få lite dåligt samvete...
Svar
16
· Visningar
1 256
Senast: fruktskrutt
·
L
Träning Två av våra hästar är mörkrädda tror vi, är det någon mer som har misstankar om det på sina hästar.. Var kväll när de ska tas in- är de...
Svar
10
· Visningar
2 334
Senast: Grethe
·
Träning Det första steget är ju att erkänna att man har blivit rädd, men sen då? Jag har ingen backup, ingen som vill förstå. Bakgrund: För...
2
Svar
38
· Visningar
6 085
Senast: cili
·
H
Träning hur kan jag som ryttare få hästen att få lugnare galopp? finns det några bra övningar? behöver tips tack /Hanna
2
Svar
20
· Visningar
3 996
Senast: Skorpan
·
Träning Jag har under årens lopp matat hästat på olika ställen och har själv haft ett flertal hästar i familjens ägo. Mina eget ägandes hästar...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 097
Senast: rocki
·
W
Träning Jag har ett stort problem i ridningen , coh det känns som en begränsning för min egen utveckling . Jag har jättesvårt för att bara...
2
Svar
22
· Visningar
3 666
Senast: LinneaAntonsson
·
E
Träning känns det ibland som om att ni inte hinner med att rida era hästar? man tycker det är så roligt och man vill så mycket sen känns det...
Svar
12
· Visningar
822
Senast: nexxa
·
Träning Ibland blir man bara så less. Samma gamla problem som alltid, men den här gången är det svårare eftersom hästen är konvalescent och...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: kladdkakor
·
A
Träning Jag satt just med i en mycket märklig diskussion på fikarasten. En kollega som jag i princip aldrig pratat med började diskutera hur...
2
Svar
33
· Visningar
2 816
Senast: Elemmírë
·
M
Träning BRA övningar för dig och din häst Jo jag är lite nyfiken på vad ni brukar göra med era hästar. Träning,. hantering. Syfte på varför...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: Millan_gulligast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka