Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hjälp, jag har en 2-åring som börjat att stegra, när man ska leda in och ut. Hur får man bort såna fasoner ? i övrigt är hon mycket...
Svar
7
· Visningar
1 300
Senast: Kallebus
·
  • Låst
Träning Rider ni med bomlös sadel eller inte?? Vad är "bäst" och varför? Tack på förhand :D :banana:
Svar
3
· Visningar
963
Senast: IngelaH
·
V
Träning Någon som vill försöka hjälpa en stackars ridskoleryttare litegrann? :p Har precis gått över till häst och ska nu försöka hitta en...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Paxido
·
F
Träning Hej! Jag skulle behöva lite tips på vad man gör när hästen börjar backa ner i diket,han vill inte fortsätta framåt utan vända...
Svar
19
· Visningar
2 146
Senast: Skogstamefan
·
Träning Nu vill jag höra hur ni tränar unghästar, om de inte gärna lämnar stallet. Med min går det hyftsat om jag leder, tömkörning går inte...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: axel
·
Träning jag håller på att börja rida mitt 5 åriga sto. (nyinköpt och väl inkörd) och hon har börjat att backa när hon ibland tycker att hon inte...
2
Svar
39
· Visningar
3 687
Ridning Som ni nog kommer ihåg fick jag boken Ridning- En Handledning tryckt 1923 skriven av ryttmästare Percy Hamilton av en snäll bukefalist i...
Svar
7
· Visningar
1 186
Senast: KungTulle
·
S
Träning Hej! Jag undrar hur ni gör när ni köpt en ny häst och får hem den till ert stall. Första tiden vill man ju ta det lugnt och låta...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: TwiggyM
·
M
Träning Kollar på hästannonser, iofs bara för skojs skull, men i alla fall. Letar efter en häst som kan mer än jag, men i många annonser står...
Svar
14
· Visningar
1 717
Senast: mirage_
·
Träning Hittade en lapp utanför en boxdörr på ridskolan där det stod: "OBS! Hästen är huvudskygg och blir rädd när man öppnar boxdörren"...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Tussilago
·
Träning Jag måste bara.. ÄNTLIGEN ! Jag har äntligen fått tillbaka intresset för ridningen igen, har varit helt depp i ca 2 månader och...
2
Svar
30
· Visningar
2 240
Senast: bumbi_608
·
L
Träning har en tysk import. när jag köpte henne gick hon knappt å sko (la sig ner), gick rätt över mig när hon skulle ut i hagen, galen på...
Svar
19
· Visningar
4 369
Senast: Andorra
·
W
Träning Om man rider en häst som är hård i munnen (när man gör halt vill hon inte stanna utan draaaar i bettet och går sakta fram) , hur skall...
2
Svar
24
· Visningar
2 129
Senast: Totola
·
L
Träning Min väns häst som är fyra år gammal har börjat stegra sig när hon står uppbunden,Hur hade ni gjort för att vänja bort det beteendet...
Svar
15
· Visningar
1 919
Senast: Novum
·
Träning Jag rider en häst tre gånger i veckan och det är mest bara jag som rider henne för tillfället. Ett halvblodssto på 12 år som gått mycket...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: Ellyne
·
T
Träning Hej !! Jag har precis köpt mig en liten polskt halvblod på 7 månader håller precis på med avvänjning ska separera dem helt 1 feb ...
Svar
4
· Visningar
1 626
Senast: tatitzie
·
M
Träning Jag har ett problem. För 9 månader sedan tog jag över en trasig själ med riktigt taskigt förflutet (misshandel o vanvård). Han var helt...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Chivita
·
H
Träning På ridskolan där jag har tagit privatlektioner, så har jag ridit en D ponny, jag har flygit av henne 3 gånger. Ena gången så fastnade...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: cowsense
·
T
Träning Är detta vanligt? Jag har ett dräktigt sto som ska föla i maj och ett b-ponny sto. Jag kan inte säga att de har varit bästisar innan men...
Svar
3
· Visningar
1 197
Senast: _tinna
·
T
Träning Tjenare Jag tränar lite NH med min sköthäst, hon är väldigt duktig. Vi har inte kommit så gätte långt men jag kan flytta både fram...
Svar
4
· Visningar
757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka