Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Min häst har på senare tiden blivit dum att ta in från hagen, värst är det när det blåser. Han är ranghögast i hagen och tas in först...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: mackan
·
Ridning Nu när isen ligger blank på vägar och stigar så testade jag på att arbeta Acce på "långa tyglar" inne på ridvolten. Är total nybörjare...
Svar
10
· Visningar
1 946
Senast: Asa_S
·
R
Träning Har gjort bort mig totalt och jag står för det men skulle vara tacksam för synpunkter. HAr precis fått hem en ny häst och vi har tagit...
2
Svar
29
· Visningar
2 920
Senast: Miaa
·
Y
Träning aah, nu har jag blivit trött på de här! Det är såhär att vi har 2 hästar inhyrda i mitt stall och en av dom är en riktig elaking...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: arabia
·
Ridning Min häst, G, har från början varit svagare i vänster bakben och jag har aldrig fått riktig rätsida på det problemet.. Flera tränare...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 052
Senast: Totola
·
G
Träning För första gången i mitt liv ogillar jag verkligen en häst. Den är bortskämd, ouppfostrad, stressig, krävande och okontrollerad på ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 450
Senast: Sammet
·
L
Träning Har börjat läst KF Hempflings "Hästens själ", och har läst lite om de olika karaktärstyperna, och blev lite intresserad av att höra...
2
Svar
25
· Visningar
2 193
Senast: Centaur
·
A
Träning Min häst har blivit väldigt sur och grinig vid skötsel (borstning och ompyssling) vad kan jag göra för att hon skall tycka det är...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Angel
·
Träning E medis på en ny häst som inte tycker om när man spänner sadelgjorden, han blir stel, blåser ut sig och får ibland panik o då har jag...
Svar
10
· Visningar
1 855
Senast: gutenviks
·
Träning Hej, undrar lite hur man ska göra när man löshoppar en häst?:smirk: Skulle vara roligt med lite tips på hur ni gör.:idea: P,s har...
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: Sparf
·
M
Träning Hur gör ni när ni rakar era hästar, som kanske inte uppskattar det så mkt? :D Har ni några bra knep? Hästen i fråga är mest dum och...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Pilot
·
Träning Jag ska erkänna det, det är lika bra så ni vet vilken typ jag är. Jag orkade inte sitta och tjafsa med Madam i dag när jag skulle rida...
2
Svar
26
· Visningar
2 305
Senast: Ellyne
·
Träning Ska tranportera hästen i morgon! men så ska de juh bli blåsigt som bara den...när tycker ni de är läge att ställa in turen!? ska flytta...
Svar
15
· Visningar
1 345
S
Träning Jag är medryttare på en häst som testar gränserna mycket. Bland annat gör han rejäla bocksprång som är totalt omöjliga att sitta kvar i...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
10 317
Senast: horsemanship
·
E
Träning hur viktigt tkr ni att det är att sitta på rätt sittben? själv tkr jag att det är väldigt viktigt för att hjälpa hästen att balansera...
Svar
9
· Visningar
964
Senast: TeamVM
·
S
Träning Ja hur snabbt sätter ni igång å tränar och tävlar era nya hästar?!
Svar
8
· Visningar
906
Senast: Linn_H
·
S
Träning Ok, min syster har alltså gått och köpt en ohanterad två-åring(Quarter vallack) Ägaren till hästen har massa andra hästar som på vintern...
Svar
4
· Visningar
2 403
Senast: SomethingLovish
·
Träning Min häst sitter helt fest i höger bog... går på dubbla spår ställer inte osv... Inte mycke utbildad från början så därför blir de juh...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: johannaaaa
·
Svar
6
· Visningar
963
Senast: KungTulle
·
P
Träning Hoppas jag har lagt det här rätt nu. Har hästar bra mörkerseende? Alltså om jag rider i mörkret på en okänd väg och det kommer t.ex ett...
2
Svar
29
· Visningar
4 465
Senast: flickancarra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar