Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning En liten fundering... Vad är det för skillnad på Parellis vs Hempflings sätt med hästar? Finns det någon skillnad? Har suttit och...
Svar
8
· Visningar
1 718
Senast: Lunagarden
·
Träning När jag är ut med två av mina där valacken vanligtvis skrittar mycket fortare än stoet men när han ska gå bakom henne som idag till...
Svar
8
· Visningar
937
K
Träning tar det för en häst att tappa muskler respektive kondition vid längre vila? Ungefärligt i vilken vecka av vilan dessa förloras? Vet...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: bigganl
·
C
Träning jo nu har jag lite frågor och vill gärna veta hur andra gör med vintervila för sin häst? min häst har sedan i somras gått ca 6 dagar i...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: pandaz13
·
P
Träning Jag har en häst som har fått olater som kommit på den senaste tiden. Hon tar tag i bettet och drar det mot bogen, kastar sig åt...
Svar
13
· Visningar
1 383
Senast: vaggvisa
·
Träning Red Nisse idag på hackamore för att se om det var nån skillnad sen sist. Och javisst hade det hänt en hel del. Problemet, som säkert...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Farle
·
M
Träning Hej nu startar jag en bildtråd!nu vill jag att ni lägger upp bilder från NH kurser!skriv gärna lite om hur de va m.m..så tveka inte,lägg...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Millan_gulligast
·
M
Träning Jag skulle vilja ha lite hjälp med att reda ut allt med tester, mönstringar och årgångschampionat. Känner att det är en del i...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: Equilina
·
L
Träning håller på å bli galen!!! mitt sto försöker gräva sig igenom stallgolvet. det vevas å vevas å vevas. finns det någon på denna jord som...
Svar
18
· Visningar
2 003
Senast: sthu
·
S
Träning Blev lite blandat innehåll i denna tråden, men tyckte den passade bäst på Hästhantering iaf. Jag köpte en engelsk hästtidning för...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 436
Senast: KRUMELUR
·
Träning Håller på att sätta igång mina 2 hästar båda stått ca 3 månader. Stoet är skrittat i 2 veckor nu och jag ska snart börja trava henne...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Domino_s
·
J
Träning jag har ett varmblod på 5 år som e jätte mysig. men han bockar o sparkar bakut och gärna sticker. ja har ett pesoabett vill eventuellt...
2
Svar
20
· Visningar
1 848
Senast: Jejje
·
K
Träning Har en ponny som gärna går in i transporten men har svårt att stå kvar, när vi ska försöka att stänga bommen så vill hon gärna slänga...
Svar
7
· Visningar
806
Senast: SaraKlaesson
·
Träning Idag blev jag så förbannad. Jag skulle luncha pållarna och de står som vanligt och väntar vid grinden. Hästarna är en fjording och ett...
2
Svar
37
· Visningar
3 049
Senast: Boribaby
·
Träning Ni som har hästar med nerverna utanpå..som stirrar upp sig för ALLT. Hur hanterar ni dem i vardagen? Min kuse kan från ena dan till...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: kingkong
·
M
Träning Jag vet inte om denna tråden ligger på rätt ställe men i såna fall får moderatorn flytta den.. inga problem.. :D jag har länge...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: Mika17
·
M
Träning I boken"Dansa med hästar"så står der ju att man ska lyssna på häten,vilket man ska!:)Hur liksom "Lyssnar"ni på era hästar?altså jag vet...
Svar
8
· Visningar
1 424
Senast: naturally_horse
·
J
Ridning Är nu i valet och kvalet, ska jag köpa en Startrekk Espaniola eller ska jag satsa på en Amazonas Elisabeth? På ett sätt känns espaniolan...
Svar
6
· Visningar
2 789
Senast: JessicaS
·
M
Ridning Läste i boken "skola din häst till samling och hållbarhet". där besrkiver författaren något som kallas halva steg. vad innebär det? hon...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
11 595
Senast: bigganl
·
O
Träning Jag HAAAATAR ouppfostrade och bortskämda hästar!!! Asså tror folk att hästarna har det bättre om dom får göra som dom vill???? gaaaah...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 857
Senast: _jossan__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar