Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning när er häst har stått ett längre tag och ni sen börjar rida igång den igen, hur länge väntar ni då innan ni börjar träna för instruktör...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Jardina
·
Träning Ja, hur gör ni på somrarna.. när hästen/ponnyn är på bete. Låter ni den få långtidsvila på nån månad? Eller håller ni igång ca...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 708
Senast: Aliina
·
Träning Hej, Jag har ett 5 arigt varmblod som vi ar 4 st som rider. Tycker ni det ar for mycket? Han verkar inte ma daligt av det for...
Svar
7
· Visningar
872
S
Träning Köpte ett halvblodsto för fyra månader sen, har haft en tråd upp förut om henne men nu har problemen blivit värre. Hon var redan från...
2
Svar
28
· Visningar
3 001
Senast: Silly
·
J
Träning Jag undrar hur mkt era hästar är ute om dagarn,Det verkar vara välldigt olika. Mina går ut klockan 07 och tas klockan 13 för ridning...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 366
Senast: Barnardo
·
Träning Ja.. Vet inte riktigt vart jag ska börja.:p När jag köpte Farin(hästen) så visste jag att han var svår lastad. (Föra ägaren hade...
Svar
9
· Visningar
1 118
Senast: Sammet
·
S
Ridning Någon som har bilder på snygga träns, främst då spanska eller portugesiska sådana? Som har lust att lägga ut dem här. Denna tråd...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
29 874
Senast: bigganl
·
J
Träning Nu vet jag inte om tråden hamnar rätt, ursäkta isåfall:) Jag har precis blivit med gård:banana: det är inget superstort ställe och...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: a1agnlju
·
B
Träning Måste man ha nytt förarbevis? Fattar inte något om detta. Gäller det endast hästföretagare? (Dem om några måste ju ha sunt förnuft vad...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: Kaki
·
Träning jag köpte en häst för några månader sen nu är det dags för oss att ge oss ut och träna på andra håll än på hemma plan....jag har lastat...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 819
Senast: flugar
·
Träning Jag har lite smått börjat träna NH med mitt sto men jag stöterpåsmå problem som jag skulle behöva tips och råd med Hon är oberäknelig...
Svar
8
· Visningar
878
C
Träning har faktiskt ingen aning om vart jag ska lägga denna tråden... men jag har börjat fundera på, varför en av mina hästar ofta "skrapar"...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: Carroo
·
M
Träning Okej dum fråga men om man inte frågar får man ju inga svar, inte sant? ;) Så då till frågan, läste om att rida slutor? VAd är det...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: lillverran
·
M
Träning Första gången ni red in en häst då? Vad var era tidigare "erfarenheter"?
Svar
16
· Visningar
1 535
Senast: LaMaya
·
P
Träning Fick idag en utskällning av en annan hästägare jag mötte i skogen. Att jag var oansvarig som hade med mig min hund ut på ridturerna...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 527
Senast: whitetrash
·
H
Träning Hej , jag är nybörjare och undrar hur skall jag straffa hästen... t.e.x när vi är pà promenad (han har nyligen blivit kastrerad och ska...
2
Svar
31
· Visningar
2 719
Senast: moonlightmotala
·
Träning sägs de ju alltid, varför använder folk ofta sporrar då? Rider man med sadeln använder man ju rumpa o lår osv inte fötterna om jag...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: Ludique
·
S
Träning Har ett 14 årigt sto sen 4-5 månader tillbaka. När vi köpte henne var hon i rätt dåligt skick och hade en tandfraktur som gjorde att hon...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: Sparf
·
M
Träning Är lite smått nyfiken på hur jag får min häst att förstå leken tafatt/kull? Tips? :bow:
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: Millan_gulligast
·
Träning Vi ska rida lite till musik imorgon. Så nu ska vi få ihop en skiva med låtar som passar, typ taktmässigt till de olika gångarterna...
Svar
7
· Visningar
4 176
Senast: Beperfect_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama