Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Träning Om man rider en häst som är hård i munnen (när man gör halt vill hon inte stanna utan draaaar i bettet och går sakta fram) , hur skall...
2
Svar
24
· Visningar
2 129
Senast: Totola
·
L
Träning Min väns häst som är fyra år gammal har börjat stegra sig när hon står uppbunden,Hur hade ni gjort för att vänja bort det beteendet...
Svar
15
· Visningar
1 921
Senast: Novum
·
Träning Jag rider en häst tre gånger i veckan och det är mest bara jag som rider henne för tillfället. Ett halvblodssto på 12 år som gått mycket...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: Ellyne
·
T
Träning Hej !! Jag har precis köpt mig en liten polskt halvblod på 7 månader håller precis på med avvänjning ska separera dem helt 1 feb ...
Svar
4
· Visningar
1 639
Senast: tatitzie
·
M
Träning Jag har ett problem. För 9 månader sedan tog jag över en trasig själ med riktigt taskigt förflutet (misshandel o vanvård). Han var helt...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Chivita
·
H
Träning På ridskolan där jag har tagit privatlektioner, så har jag ridit en D ponny, jag har flygit av henne 3 gånger. Ena gången så fastnade...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: cowsense
·
T
Träning Är detta vanligt? Jag har ett dräktigt sto som ska föla i maj och ett b-ponny sto. Jag kan inte säga att de har varit bästisar innan men...
Svar
3
· Visningar
1 201
Senast: _tinna
·
T
Träning Tjenare Jag tränar lite NH med min sköthäst, hon är väldigt duktig. Vi har inte kommit så gätte långt men jag kan flytta både fram...
Svar
4
· Visningar
757
B
  • Låst
Träning då min polle har fått lite problem med sin rygg, så vad har ni för bra tips på bra ridövningar som stärker den mer. kan då säga att hon...
Svar
6
· Visningar
854
Senast: IngelaH
·
Ridning Ni som har köpt muserolas, var har ni köpt den? Jag har sökt på googel och bukes länksidor för att hitta någon som säjer, men de enda...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Gaia
·
Träning Jag har haft min 2,5-åring i snart 3 månader nu och tränat mycket NH, och hon litar på mig väldigt bra trots den korta tiden, men vi har...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: isa__
·
Träning Jag har funderat lite nu på en häst som står i ett stall jag brukar hjälpa till i ibland. Hon är riktigt agressiv. och går inte att...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: isa__
·
S
Träning Någon som vet ngt bra tips när hästen kastar mkt med huvudet. Har kollat utrustning och mun inget som är fel där. Rider med martingal...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: Pallas
·
B
Träning Min ponny har lyckats få av mig några gånger nu (dock har 3 av dem berott på att han kastat sig när jag stått i lätt sits och den tredje...
Svar
17
· Visningar
1 042
Senast: Morrhoppa
·
E
Träning Jag har två fjordingar som jag har haft i ett år. De har tidigare gått som tur ridningshästar. De fungerar bäst om de rids ut...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: boblin
·
E
Träning form Hej hej ! jag heter emma och jagundrar om ni där ute kan hjälpa mig att beskriva hur man får hästen i form :bow:
Svar
6
· Visningar
1 486
Senast: C_L
·
J
Träning Idag när jag skulle försöka klippa min ponny som jag vet inte går, så gav jag henne plegacil först, för att få henne lite lugn, när hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 905
Senast: johannaaaa
·
Träning Vad tycker ni? Har en 4-åring som är bortlånad,men som ska säljas.... är nu hoppad oxrar på 60 cm,och en enkel bana på 3 hinder...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: incognito
·
N
Träning Hej! :love: jag tycker jag har otroligt dålig balans, och skulle behöva lite tips och övningar jag kan göra för att bättra på min...
Svar
10
· Visningar
2 508
Senast: TrÄnA
·
Träning Såhär är det. I sommras skaffade jag och min lillasyster häst tillsammans , som vi har i stallet som vi äger tillsamman med våran granne...
2
Svar
24
· Visningar
2 443
Senast: LillaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III