Hård i munnen ?

Sv: Hård i munnen ?

Smaken är som baken. Uppenbarligen bland hästar också! ;)
Andra kusen gillar inte kapson för att han tycker den är för skarp. Enligt honom är allt utom grimma eller motsvarande skarpt.. :angel:

Sidepull med repnos gick väldigt bra... Men den har jag lånat ut till kompisen, med unghäst...

I övrigt har jag busridit både på stubbåker och ute i skogen på repgrimma med tygel fäst i knuten under hakan, så bara "joystick"-styrning. Men himlars vad mysig hon är, när hon är på det örat. :bump::bump::bump: Jag kan viska, att jag ridit henne BARBACKA med repgrimma och grimskaft med fyra koner 9*9 fyrkant på gårdsplan i skritt, trav och galopp med olika vändningar, typ barrel-race och dressyrkrumelurer... Brorsan hade tjuvkikat, jag trodde inte att någon såg mig... efterosm jag inte får riskera min nacke, med att ramla av och såna där petitesser... :devil::o:angel:

Haha oroa dig inte, jag ska inte skvallra! ;)
Är himla kul när man känner såpass tillit till hästen och att man vet att den kommer lyssna! :)

Mitt problem är löst nu faktiskt .. :D
Jag kom på att jag inte sträckte upp mig tillräcklig vid halten utan bara tog (för mycket) i tygeln . Vi tränade halter igår och märke att hästen stannade direkt nästan när jag bara sträckt upp mig xd Tänk att en liten detalj kan fixa allt ;)

Haha, låter som en typisk sådan detalj man brukar falla på, ja! :rofl:
Men extra roligt när den där detaljen sitter och en massa "problem" plötsligt släpper!
Kul att du hittade ditt knep! :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 671
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 419
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 920
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama