Sv: FÖR glad

hahah det låter som om din häst är ganska ung ?

Min är rädd för vita hästar och ponnyer, spec riskolans ponnyer...
suck

Min mrh är 14 år..:angel:
Igår övervägde han en människa i paddocken. :mad: Sen fanns det antagligen några ojämna snöflingor vid stängslet som jag måste ha missat

knapp

jag är JÄTTE GLAD :bump:

red ut nu på fullblodet både fredag och lördag :love: dock vcågar jag inte rida henne i grupp utan jag red med hennes förar ryttarinna som red sin goe lille russis :love:

vi kunde galoppera utomhus på åkrarna i sansat tempo :love: det jobbiga var väll bara att få henne att sluta takta sedan när man skulle vända och rida tbx sedan :rofl: men ett gäng halter så var hon normal igen. och vi klarade av att hoppa några språng i skogen med :love: OCH hoppa på tillbaka vägen med *im i love*

en sak som är intressant med henne är att man får inte vara för lätt eller för hård i handen för tar man i henne om hon sticker samlar hon upp sig på 2 hundradelar och börjar studsa :rofl:
är fast i den hästen nu.

Nu är det glatt igen, medryttare på en islänning. Vi får se hur det går, hittills roligt, särskilt att tölta, haha. :D

haha jag är också ännu mer glad :banana:
jag ska få foderhäst i några år nu :bump: ev. att jag köper egen sedan :love: sååå sjukt skoj och lärande och utvecklande :D älskart ;)

blir någon form av varmblod tippar jag på, antingen halvblod eller travare. drömmen skulle väll vara en förvuxen ponny. :D
vill inte ha nått förstor, dels för att jag ridit ponny hela mitt liv och häst är så sjukt annorlunda :o :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag vet precis vad du snackar om! Fast jag hade ett längre uppehåll. Nu har jag inte ridit ordentligt på ca 1 år... :o

Men intresset är återfött!! :bump: Jag har min nordsvensk för mig själv, men letar fodervärd/medryttare då jag vill ha en "sporthäst" att träna och kanske tävla på :)
Jag är helt galen i hästar nu, vill vara ute i stallet hela dagarna. Är lite arg för jag jobbar heltid, på kvällen ska man ju hinna äta och fixa med lite annat också :p

Men på lördag ska jag provrida en häst som ska ut på foder :D Ska bli dökul det här. *superpepp*

Åh jag är så nervös nu får hem min häst nu om nån vecka o jaghar inte haft henne hemma på 15 månader o inte sat min fot i stallet typ då ja var så arg för jag var tvungen att lämna ut henne på foder.....

jag längtar så efter sköna ridturer som vi hade förr (om jag nu kan rida henne igen då hon nu har haft rygg problem o lite annat skit)

men tusan vad ont man kommer att ha efter ridturerna hihi, men ser ändå fram emot de....

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 723
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 021
Senast: Lavinia
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 903
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka