Vill jag ha häst eller inte!?

Jag hade sagt fullblod😅
Ringde modern som har mer språk/historiekoll på bygden (skelleftetrakten) än mig, och enligt henne så har man pratat om blodingar å kallblod, fullblod va inte en grej här uppe, sen så fick man speca om de va bruksnordis lr travarnordis. Men gissar att va man i travsvängen så räckte kallblod 😅

Alltid lika kul när man hittar nått som tydligen va mer dialekt än man trodde 🙈
 
Gjorde en ny besiktning av hästen två veckor senare men nej, fortfarande halt. Jakten går vidare. Så himla tråkigt! Fattade verkligen tycke för den här hästen och blev så ledsen 😞

Men om jag någonsin varit säker på vad jag vill så är det nu!

Nu får jag ge mig ”upp på hästen igen” och leta vidare! Min spontana tanke när hästen inte gick igenom en andra gång efter vila, var att nu jäklar ska jag ta en paus med detta hästletande, det tar för mycket tid och energi och jag är trött på hela processen! Men det gick ju bara ett par timmar innan jag började kolla på hästannonser igen 😄

Var ute hos min kompis och hennes häst idag och hjälpte henne från marken och kände bara, guuud vad jag vill ha min egen nu! Längtar så mycket! Så jag får fortsätta kolla. Till slut ska jag väl hitta min kompis ❤️
 
Hade provridning av en ny häst bokad igår, men dagen innan fick jag ett sms om att hästen hade kommit in halt från hagen, så det blev inget! Vi ska höras igen om några dagar så får vi se.

Om man tror på ödet så kanske man skulle kunna tro att det inte är meningen att jag ska ha häst?! 😄😫
 
Till slut, efter många månaders tvivel, provridningar, ångest och pepp så står hon i stallet nu! Min alldeles egna häst ❤️ ett sexårigt SWB-sto med världens bästa psyke. Hon verkar hittills ta allt med ro och är bara bäst! Hade såklart mycket pirr och nerver inför att hon skulle komma men nu när hon är här så är faktiskt alla tvivel borta och jag längtar bara efter att få åka ut varje dag!

Stort tack till alla för pepp och stöd, nu ser jag fram emot att börja vårt liv tillsammans! 🐴
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 090
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 124
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 174
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 184
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp