Staket vildsvin

abc

Trådstartare
Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite punktvis runt om. Nu ville han nyttja våra stolpar o sätta sitt nät i det. Vi sa givetvis nej för vi kan inte ha nät till våra hästar. Sa att han får givetvis sätta nätet i egna stolpar brevid vårat. Nu plötsligt har han använt våran ena hörnstolpe o fäst sitt nät med 3 buntband i den och börjat dra utefter sitt andra håll. Så risken finns ju om vildsvin springer ner hans nät dras vårt staket med. Vi har inga vildsvin själva pga 5 eltrådar runt om pga shettisar. Vill ju givetvis inte vara gnällig men varför inte skaffa egna stolpar. Vi vill inte få våra hästar på rymmen.

Be honom göra egna anordningar och ta bort nätet från er stolpe.
Enkelt och klart uttrycker du dig, och börjar han argumentera för sitt tilltag, så säger du en gång till, att det är inte möjligt eller önskvärt från er sida.

Klipp bort buntbanden. Det är ju farligt för hästarna. Sen tänker jag att du kan lite ironiskt sådär skänka honom en stolpe. Typ, jag förstår att du kanske inte har möjlighet att köpa så här får du en.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska flytta inom en snar framtid och är för tillfället i budgivning om ett litet hus/stuga som jag verkligen vill ha. För tillfället...
Svar
15
· Visningar
3 242
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 428
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 950
Senast: Zaria
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 348
Senast: iddiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm
  • Livskristråden

Hund, Katt, Andra Djur