Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag blev jag så förbannad. Jag skulle luncha pållarna och de står som vanligt och väntar vid grinden. Hästarna är en fjording och ett halvblod, världens kompisar ialla väder men idag så går jag utanför hagen en bit innan jag slänger till dem höet och de fullständigt brakar loss mot varann. Fjordingen sparkar mot halvblodet och träffar på bogen. Var glad att han kom så högt och täcket skyddade.
Halvblodert blir skitförbannad ränner efter fjordingen biter i manken och slår, träffar inte. Nu är jag så j*vla trött på detta att det alltid ska bli en livsfarlig cirkus när man ska luncha...uscha, ngn som har några tips.
Vi lunchar ungefär samma tid varje dag, vi går ofta med skottkrra in och spö men då det är så lerigt har jag tagit en balja i famnen. Hästarnaär annrs kolugna och supersnälla även mot varann.....
Jamen va f*n det är ju inte mig de bråkar på, de rör inte mig. Det är ju varandra.
Det är ju just det som är problemet den här årstiden;motionen!!!
Och när man jobbar 9-10 timmars dagar är det oftast mörkt då man kommer hem,så man vill ju inte rida sååå långa sträckor i mörker och då mest i skritt.Sån är jag iallafall,sen vet jag att de finns de som kör för fullt om det sen är mörkt eller inte.Men jag är för feg för det så halm blir nog en bra lösning för ossOch kraftfoder får han endast tre nävar+mineraler en gång per dag så där kan jag inta minska så mycket.
De respekterar ju inte dej om de börjar bråka trots att du kan hamna imellan, så skulle de aldrig gjort om det hade varit en hästledare som kunde kommit emellan.
.
Min erfarenhet och det var därför jag skrev *långt mellan fodringarna* är att folk INTE ger tillräckligt så det räcker. Oftast en liten tuss, som ätes upp på knappa timmen. Visst vet väl jag att man kan ha typ bara 2 fodringar/dag bara man ger tillräckligt. Men det verkar inte som TS gör det, därav hästbråkena som uppkommer i samband med mat.
Idag blev jag så förbannad. Jag skulle luncha pållarna och de står som vanligt och väntar vid grinden. Hästarna är en fjording och ett halvblod, världens kompisar ialla väder men idag så går jag utanför hagen en bit innan jag slänger till dem höet och de fullständigt brakar loss mot varann. Fjordingen sparkar mot halvblodet och träffar på bogen. Var glad att han kom så högt och täcket skyddade.
Halvblodert blir skitförbannad ränner efter fjordingen biter i manken och slår, träffar inte. Nu är jag så j*vla trött på detta att det alltid ska bli en livsfarlig cirkus när man ska luncha...uscha, ngn som har några tips.
Vi lunchar ungefär samma tid varje dag, vi går ofta med skottkrra in och spö men då det är så lerigt har jag tagit en balja i famnen. Hästarnaär annrs kolugna och supersnälla även mot varann.....