Sv: Problem..

Så det är helt okej att aldrig röra sin häst mer än att man tar in och ut den?

Nu var det ju inte så att TS 'kompis' aldrig rörde sin häst. En häst som får bra mat, daglig hagvistelse, kompisar och tillsyn klarar sej utmärkt.
Min häst tex mår inte dåligt av lera, men jag borstar och pysslar varje dag för att jag gillar det och det är det som är grejjen med att ha häst för mej. Men andra prioriterar inte sådant. Men jag tycker inte det är så farligt så länge hästen mår bra.

Men jag håller ju med om att många bäckar små kan skapa irritation. Men jag tycker att det finns bättre saker att lägga energi på än att störa sej på att någon har en oborstad häst.

Är dessutom inte meningen att låta otrevlig.. Naturligtvis ska man få ventlilera vad man känner.

" Så det är helt okej att aldrig röra sin häst mer än att man tar in och ut den? "

ja håller med dig! visst om man inte borstar hästen på dens vilo dag. men om den står orycktad och okratsade hovar i en vecka kan väl inte vara så bra eller?

Men jag tycker att det finns bättre saker att lägga energi på än att störa sej på att någon har en oborstad häst.

Men nu verkar ju inte det vara det största irritationsmoment för TS. Men det som av någon märklig anledning fått störst uppmärksamhet av allt som skrevs i inlägget!

Kicki :)

Jag kommenterade fler saker i mitt första inlägg till TS, sen var det ngn annan som hakade upp sej på att jag inte tyckte att just borstningen var hela världen.

Och jag har upprepade ggr sagt att jag förstår principen 'många bäckar små' och att det är det som fått TS att tröttna.

Är det?
Vår skyldighet är att se till att de mår bra, får tillräckligt med mat/vatten och är fria från skador.
Att de är leriga är inte hela världen.

Ja precis, att se till att de mår bra. Det innefattar väl att man inte låter de stå täckta med lera? Det fattar väl alla att det inte är det bästa för hästen. De kan dessutom få hudsjukdomar av det! Min poäng är iaf att om man är så lat o nonchalant att man inte ens kan borsta av hästen borde man kanske inte ha någon!

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 393
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 085
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 027
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 272
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar