Det har inte gått bra
jag fick bara betala. Men dom beter sig som man kan förvänta sig och på något vis gjort mig till boven i det hela. Jag har bara svarat dom som jag har skrivit i denna tråden och alla dom sjuka svaren jag har fått tillbaka har jag delat. Just nu så säger jag bara hej när jag kommer till stallet och dom är där. Men frugan bemöter sig knappt ens med att hälsa. Det har kännts väldigt påfrestande psykisk men vi flyttar 1 mars till annat som jag har fått höra från flera håll skall vara bra stämning. Är desutssom 20 hästar på det stället.
Den andra inackordningen har också börjat ha fasoner mot mig och varit fruktansvärt otrevlig. Blandt annat med atr skälla ut mig när hon hade tagit fel mocka dag. Även där rök jag ifrån och fick någon "förlåt jag tog fel mockadag" några dagar senare. Dock var problemet inte mocka dagen men den jävla tonen personen tog. Det var vad jag ville ha en ursäkt för, men orkade inte diskutera med henne så skrev bara "det är ok, jag har inget problem att byta dagar behöver bara veta på förhand". Sen dess har även denna personen varit helt extremt dryg fast det var denna som inte kunna bete sig vettigt alls heller.
Jag tycker i grunden inte det skall vara så svårt att vara trevlig mot andra i stallet. Men vissa folk verkar ha oerhört svårt för detta. Jag försöker verkligen vara medgörlig och komma överens men tänker inte heller ta vilken skit som helst då säger jag ifrån. Personen med mockningen ville även jag skulle stå och hacka fryset hästbajs i söndags då vi hade typ-10 och det var totalt nerfryset. Skrev vänligt att jag mockar det som fryst när det tinat igår och idag. Men personen försökte ändå med översittare beteende. Det mest tragiska är att denna personen tituleras sig "healer" och skall dela positivtet... inget jag har känt av sedan jag flyttade ditt. Utan tvärtom har jag även lyssnat när denna behövde prata av sig gällande sin seperation och det var denna personen som tipsade mig om stallet... känner mig totalt lurat och finns mycket mer att berätta där. Men nej det har inte varit så kul.... jag får sån ångest och dåligt mående över dessa människor och hur dom håller på. Att skulle behöva hantera det när hästen skall vara ens frirum är för jävligt. Jag var så tydlig med detta när jag flyttade och ändå kan folk inte bete sig. Minsta lilla att man säger nej eller inte håller med och dom fick sån totalt psykotisk nersmältning på en.
Dom som strulat med höet har desutssom haft att min häst fick gå sällskap med deres som behövde banta. Jag åkade o hämtade halm till dom hästarna helt själv. Skjutsat dom då dom tar buss till stallet massa gånger och försökt vara så snäll o hjälpsam. Ändå får man så mycket skit slängt i ansiktet över ett avtal dom tycker är "helt självklart". Vart jag bara aldrig hst hört om att man måste köpa ut hö från någon som flyttar eller annat. Utan man kan få frågan. Men detta med att det skall tvingas på en.
Jag blir så mörkrädd och mållös över folks beteende och hur dom får det till i sina hjärnor att jag har gjort fel.... I min värld så snackar man om saker inte flippar fullständigt i en stall chatt.
Får se om dom vill betala för mitt hö vid flytt annars tar jag med mig det.