Vinsch behövs inte, räcker med stort släp, två långa plankor och så lite puttapåkraftHyr bilsläp med vinsch![]()
![Grinning face with smiling eyes :smile: 😄](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f604.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vinsch behövs inte, räcker med stort släp, två långa plankor och så lite puttapåkraftHyr bilsläp med vinsch![]()
Beror på hur tung bal... Mina är 400kg, i uppförsbacke krävs det en väldig kraftVinsch behövs inte, räcker med stort släp, två långa plankor och så lite puttapåkraft![]()
Menar du HÖ bal då? De måste isf vara sjukt stora ?Beror på hur tung bal... Mina är 400kg, i uppförsbacke krävs det en väldig kraft![]()
Det återstår och ser, men annars får jag la hyra en skåpbil och rulla in höet den vägen. Är stora balar så inte super lätt direkt![]()
Menar du HÖ bal då? De måste isf vara sjukt stora ?
Jag tänkte mer på lite mer lagoma 250 kilos balar, de är lättare att hantera![]()
Ja alltså jag orkar typ inte ens vara hämndlysten för att hamna på deres nivå. Det är så sjukt lågt nivå dom är på. Det tar typ mer energi än att bara skita i dom. Skall räkna på hur många balar som är mina. Men oavsett blir det typ dyrare att åka fram o tillbaka mellan nya stallet o detta med en bal i släpet än att hyra något och köra dom i om det kommer till detFår du inte in rundbal i släpet? Om du bott i närheten hade jag hjälpt dig på ren princip. Antingen tar du med det eller så säljer du det till dom för dubbla priset. Aldrig livet att jag gjort det enkelt för dom. De har betett sig som rövhattar och då blir det tillbakakaka.
Tror vores är 400 kilo med. Typ såna stor plastade balBeror på hur tung bal... Mina är 400kg, i uppförsbacke krävs det en väldig kraft![]()
Jag hade gärna tagit 250kgs balarJapp, hårdpressade och enorma. För stora för en del balnät.
250kg är ju en pytteliten bal, låter smidigt.
400kg är tungt. Det är bra om de hjälper till. Lycka till.Tror vores är 400 kilo med. Typ såna stor plastade bal
Jag hade gärna tagit 250kgs balar, vi gick nyligen från 350kg till 400kg och tänkte att det nog ändå skulle vara okej o rulla ut dem för hand fortfarande, jo tjena
Tror vi gav upp efter bal 3 och slungar ut löshö i häcken istället, det går ändå nästan fortare än att två tjejer på typ 60kg var ska förflytta 400 kg genom snö, lera eller hård knögel
Den lilla rampen upp till höhäcken blir jobbig nog, aldrig att vi skulle få upp den för ett släp![]()
Jag medFår du inte in rundbal i släpet? Om du bott i närheten hade jag hjälpt dig på ren princip. Antingen tar du med det eller så säljer du det till dom för dubbla priset. Aldrig livet att jag gjort det enkelt för dom. De har betett sig som rövhattar och då blir det tillbakakaka.
Mina hösilagebalar väger ca 350 kg, de tippar sambon för hand med hjälp av två jordspett.Nä fy! Jag är 178cm, sambon 186cm, båda ganska muskliga, och det är ett sinnessjukt projekt för oss två att tippa och rulla en bal...
För två små är det rejäl skaderisk.
Mina hösilagebalar väger ca 350 kg, de tippar sambon för hand med hjälp av två jordspett.
Har funderat på att bygga om i stallet och göra en egen anordning för omkullvältningen, är rädd att han ska göra illa sig.