Hur säger man lättast ifrån utan att det skall bli bråk?

Får du inte in rundbal i släpet? Om du bott i närheten hade jag hjälpt dig på ren princip😁. Antingen tar du med det eller så säljer du det till dom för dubbla priset. Aldrig livet att jag gjort det enkelt för dom. De har betett sig som rövhattar och då blir det tillbakakaka.
Ja alltså jag orkar typ inte ens vara hämndlysten för att hamna på deres nivå. Det är så sjukt lågt nivå dom är på. Det tar typ mer energi än att bara skita i dom. Skall räkna på hur många balar som är mina. Men oavsett blir det typ dyrare att åka fram o tillbaka mellan nya stallet o detta med en bal i släpet än att hyra något och köra dom i om det kommer till det

Japp, hårdpressade och enorma 😁. För stora för en del balnät.

250kg är ju en pytteliten bal, låter smidigt 😂.
Jag hade gärna tagit 250kgs balar :angel:, vi gick nyligen från 350kg till 400kg och tänkte att det nog ändå skulle vara okej o rulla ut dem för hand fortfarande, jo tjena :cautious:
Tror vi gav upp efter bal 3 och slungar ut löshö i häcken istället, det går ändå nästan fortare än att två tjejer på typ 60kg var ska förflytta 400 kg genom snö, lera eller hård knögel 😂
Den lilla rampen upp till höhäcken blir jobbig nog, aldrig att vi skulle få upp den för ett släp 🙈😂

Jag hade gärna tagit 250kgs balar :angel:, vi gick nyligen från 350kg till 400kg och tänkte att det nog ändå skulle vara okej o rulla ut dem för hand fortfarande, jo tjena :cautious:
Tror vi gav upp efter bal 3 och slungar ut löshö i häcken istället, det går ändå nästan fortare än att två tjejer på typ 60kg var ska förflytta 400 kg genom snö, lera eller hård knögel 😂
Den lilla rampen upp till höhäcken blir jobbig nog, aldrig att vi skulle få upp den för ett släp 🙈😂

Nä fy! Jag är 178cm, sambon 186cm, båda ganska muskliga, och det är ett sinnessjukt projekt för oss två att tippa och rulla en bal...

För två små är det rejäl skaderisk 🙈.

Nä fy! Jag är 178cm, sambon 186cm, båda ganska muskliga, och det är ett sinnessjukt projekt för oss två att tippa och rulla en bal...

För två små är det rejäl skaderisk 🙈.
Mina hösilagebalar väger ca 350 kg, de tippar sambon för hand med hjälp av två jordspett. O_o

Har funderat på att bygga om i stallet och göra en egen anordning för omkullvältningen, är rädd att han ska göra illa sig.

Mina hösilagebalar väger ca 350 kg, de tippar sambon för hand med hjälp av två jordspett. O_o

Har funderat på att bygga om i stallet och göra en egen anordning för omkullvältningen, är rädd att han ska göra illa sig.

Ja, det är ganska hög skaderisk på knä, rygg, och lårmuskler...

Vi tippar med hjälp av ett spett som vi hamrar i uppifrån ganska nära kanten, sen hänger jag i spettet med fötterna på kanten så jag skapar så mycket vikt så möjligt, fäster ett spännband runt balen för sambon att hålla i, och sambon lyfter på andra sidan. Tippen tillbaks upp gör vi på motsatt sätt, sambon lyfter i spettet och jag hänger i spännbandet.

Och då är vi gode trötta efteråt 😅.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 337
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 715
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
2 028
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka