Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning ett av mina allra största problem när jag rider är att jag har otroligt dåligt stöd på yttertygeln. framförallt i höger varv, då det...
Svar
18
· Visningar
1 827
Senast: klabbarparn
·
M
Träning Ja, jag är ganska ny här men får en chock om att en häst gör fel ska man slå den :S har jag läst i vissa inlägg. Bara för att en häst... 5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 038
Senast: laser
·
M
Träning Från början var det bara en av hästarna som höll på att tugga på träväggarna i boxen men nu har alla tre börjat. Det ser inte klokt ut...
Svar
16
· Visningar
1 760
Senast: MistDeLuxe
·
Ridning Bildtråd! Julstämning! Historia! Lägg upp din bild här! Special...ska anknyta till historisk ridning i någon form och ge oss alla litet...
Svar
14
· Visningar
2 632
Senast: vanimelde
·
R
Träning jag måste få reda på vad det är för fel på min häst . Hon har ramlat omkull 2 ggr i transporten . det är superotäckt ! Hon är nästan 170... 2
Svar
24
· Visningar
3 295
Senast: Holtz
·
F
Träning Nu behöver jag lite hjälp av er! För 3 kvällar sedan skulle jag lastträna min häst. Allt gick jätte bra, jag behövde bara visa med... 2
Svar
28
· Visningar
2 258
T
Träning Nu har jag haft jätte mycket problem att lasta min häst. Har inte kommit iväg någonstans och mitt dyra ridhus-kort börjar rinna iväg.:(... 2
Svar
34
· Visningar
2 419
Senast: boccia
·
Träning Har börjat rida ut med en tjej i stallet och jag har nog aldrig förr hört nån protestera så grymt mot de ridvägar jag har valt (hon... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 479
Senast: Tjalfe
·
M
Träning Hej hej, Har problem med mitt halvblods sto som inte vill vara ensam i stallet. Har henne på en gård med två andra hästar och det är...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: Andorra
·
H
Träning Någon som har inside info om datum för Bohuslän, Kronoberg, Halland och Skaraborg. Finns inget än på ASVH och måste boka en resa i...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Hippokondriker
·
E
Träning Jag ska börja NH träna med min häst. men var hittar man en bra tränare? Jag bor i hudiksvall, finns det någon i närheten kanske? har...
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: LIA
·
C
  • Låst
Träning I mitt stall står det en ridtravare. Han är inte så jättemycket riden, men mycket läraktig och kan redan bära sig i ridningen och gå i...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: IngelaH
·
Träning Ngn som vet om det "ger utslag"? Funderar på att skaffa en stegräknare, men då vill jag att min ridning också ska registreras som... 2
Svar
36
· Visningar
6 462
Senast: Sara77
·
H
Träning Det jag undrar är alltså vilket ben hästen har mest vikt på vid skritt, trav och galopp på volt och fyrkantsspår? Belastar den alla ben...
Svar
17
· Visningar
3 958
Senast: Beperfect_
·
Träning Trots att det regnar och är allmänt ruggigt ute har jag fått jaga WM ponnyerna och shettisen i hagen för att få in dom. Sedan de...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: zeus
·
Träning Undrar hur ni med lösdriftshästar gör med regntäcke när hästarna redan är blöta? Mina klarar sig utmärkt utan, har mest inhandlat dem...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: hopp_o_galopp
·
T
Träning Den hästen jag rider nu har väldigt svårt för att fatta gallopp, travar jag och ska fatta gallopp så börjar hon trava väldigt snabbt...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Fluffy
·
B
Träning Snälla hjälp mej med att komma på nått ja kan göra med min häst jag kan inte rida honom så jag måste syselsätta honom. Vill ha tips.:D 2
Svar
36
· Visningar
2 818
Senast: bigganl
·
Träning Jag har båda min hästar i samma hage. De är snälla mot varandra och så men unghästen (som inte riktigt har koll på benen) har något nytt...
Svar
16
· Visningar
1 015
Senast: sannaaah
·
S
Träning Min häst, som köptes för ca 2-3 månader sen har ändrats totalt. Han står kvar på samma ställa som förut, för tillfället, där det inte... 2
Svar
24
· Visningar
2 129
Senast: Skorpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka