Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Detta är något jag funderat på länge. Varför mäter man ner sina hästar? Varför FÅR man mäta ner sina hästar? /Hoppiloppan
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: Hannaaa
·
Träning Hur gör ni när ni ska lastträna ett föl/unghäst de första gångerna (som alltså är helt gröna på lastning och inte är några...
Svar
16
· Visningar
1 868
Senast: Elisabethh
·
Träning Har haft tre hästar. Tre boxar, med öppen front, och 'låg' mellanvägg mellan boxarna, så att de har kunnat stoppa in huvudet till...
Svar
13
· Visningar
1 421
H
  • Låst
Träning Jag vet inte vart jag skulle lägga den här tråden men om någon vet så kan väl han/hon flytta den till den rätta platsen, tack:bow...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: IngelaH
·
D
Träning Nu har jag väl skrivt ett antal såna här trådar, men det senaste vet jag inte vart den är nu :O Den blev flyttad till "gnägg" tror jag...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: diskho
·
  • Låst
Träning måste man ha ett speciellt träns när man ska rida med hackamore, eller är de bara att ta bort nosgrimman på ett vanligt träns? :confused:
Svar
7
· Visningar
820
Senast: IngelaH
·
T
Träning Hej Jag tittade runt lite och läste om NH på internet och så dykte ordet Privat zon upp. Jag vet att de är en zon runt omkring en som...
Svar
9
· Visningar
1 165
Senast: Zahlo
·
S
Träning Hur gör ni när ni t.ex ska leda hästen med grimma och grimskaft, och den gör ngt fel? Hur ''straffar'' ni den? :idea:
2 3
Svar
49
· Visningar
3 919
Senast: Ambra
·
Träning Har för tre månader sen skaffat en ny unghäst som blir 5 detta året. Allt har fungerat superbra och är supernöjd med hästen. Nu har jag...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: ujent96
·
T
Träning Tokiga häst! Så fort jag knäpper loss grimskaftet så vänder han runt, sätter fart och bockar/sparkar. Tror inte att han slår mot mig...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: Immer
·
Träning utan NH-tränade hästar i NH-lek bemärkelse. Det finns ju massa bilder på uppmärksamma NH-hästar o ville visa mina som motpol. Plåtade...
2
Svar
39
· Visningar
2 414
Senast: Millan_gulligast
·
Träning Jag brukar knyta upp hästarna i stallporten "på gången" liksom, det är några centimeter till marken nedanför. Ponnyn hoppar ut och blir...
Svar
17
· Visningar
1 860
Senast: Alexandra_W
·
M
Träning Jag har lite funderingar kring allt det här med att stalla in ifrån lösdriift direkt till stall. Hästen i fråga har varit inne i ett...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: bigganl
·
T
Träning Jag har en häst som blir väldigt stark när man rider honom. Han är inte elak eller vill ha av en utan blir bara stark. Jag har provat...
Svar
12
· Visningar
1 307
Senast: Ella_99
·
S
Träning Jag har precis varit och ridit en häst som jag kanske ska ha på foder, har inte ridit på ca ett år men innan dess har jag ridit på...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: snowdrop
·
T
Träning Hej, i höstas så startade jag i en tävling med mitt varmblod, då vägrade hon ut sig på båda klasserna, vägrade på vartenda hinder! Jag...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Beperfect_
·
K
Träning som rubriken lyder, vad är era svagheter när ni rider is åväl hoppning som dressyr och lite allmänt jag spänner knäna har lätt för...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 511
·
P
Träning Jag har funderat ett tag, och när man rider i ridhus/manege så byter man ju sittben beroende på vilket varv man rider. Men skadar det...
Svar
15
· Visningar
1 436
·
Träning Jag har de senaste åren jobbat jättemycket med att vrida om skänkeln så att fötterna inte pekar rätt ut och därmed få till ett bra...
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: fia-lisa
·
H
Träning Tänkte på det här, islandshästen har ju sadeln så långt bak och vi "storhäst ryttare" har sadeln lite längre fram ju. Får ofta höra att...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Svamp?
  • Annonsera mera hundar 2