Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har en 1,5 åring som håller på att lära sig tygeltag. Han har haft träns på sig men har haft grimma utanpå innan. När jag tar ett...
Svar
5
· Visningar
992
Y
Träning Hej Jag har ganska nyligen börjat rida en jätte trevlig 5-årig valack några dagar i veckan. Lätt att arbeta i form och har tidigare...
Svar
17
· Visningar
2 232
Senast: Elise
·
Träning Ska köra till Ultuna på torsdag morgon och är lite nervig såklart :o. Men nu har jag fått hyra en tvåhästlastbil då ponnyn tycker att...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: LillaVita
·
I
Träning Jag har lite problem med min häst vid longering. Jag har testat att variera longeringen med kapson, repgrimma och träns med bett...
Svar
4
· Visningar
1 992
Senast: incognito
·
C
Ridning Jaha nu vill tränaren att man fixar lite galopp till nästa kurs:devil: Min häst älskar sin vänstergalopp, och höger tar han bara av...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: MorvanMorr
·
E
  • Låst
Träning Allt började igentligen för några år sen men för att göra en lång histora kort.. Hade en D-ponny som jag motslutet blev lite rädd för...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: IngelaH
·
E
Träning Red en sväng i skogen i dag på ponnyn, han var pigg och bockade lite några gånger, inga 'allvarliga' bockningar utan mer små skutt...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: maja_70
·
Träning Jag ska provrida en häst i morgon (medryttarhäst) som går oskodd. Jag har ingen erfarenhet alls av det och min första reaktion är...
2
Svar
25
· Visningar
5 930
Senast: skuggi
·
D
Träning Vad ska man tänka på när man longerar en häst som sparkar innåt? Tacksam för alls råd och tips:bow:
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: SiZo
·
O
Träning Jag skulle bli väldigt tacksam för lite råd om detta. Jag har ett vamblodssto på fem år. Hon är riden i ca ett år, inte körd eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 205
Senast: offnegardh
·
Träning ja - hur gör ni det? Har en coollugn häst som följer mig vart jag än går. Vi bor nära ett samhälle, så vi har tagit rundturer till fots...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 294
Senast: axel
·
Träning Jag ska köpa en ny häst här inom kort, och funderar på att titta på ett fullblodssto. Vad har ni för erfarenheter av denna ras? Och vad...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 395
Senast: Gikan
·
U
Träning ni som låter era hästar vila på vintern, vad gör ni med dom då? sålänge de är sånt här väder med kyla, blåst, iskallt, blåsigt...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: patricia23
·
Träning när du ska hämta in din häst, hur kommer den mot dig? min ser redan när bilen kommer och sedan när jag går in i stallet och då...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 208
Senast: CillaW
·
R
  • Låst
Träning Hej! Min sköthäst har haft kolik och nu ska jag börja motionsrida honom. Vad är ert bästa tips på motionsridning? Han har stått i 2...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: IngelaH
·
N
Träning Jag har nyss köpt en unghäst, 04:a, som konstant går in i boxväggarna. Senast idag då jag släppte in han i en annan box så fortsatte han...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: Novum
·
W
Träning Jag har precis köpt ny häst som är 6 år och har vilat flera månader pga. trampskada. Han har gått i lösdrift hela sin tid under hela...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: diskho
·
P
Träning Hejsan jag har en ponny som hoppade över bommen när jag var & tävlade, & jag har suttit & funderat på vad de kan bero på när jag då...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Masse
·
S
Träning Och vad är egentligen rimligt? Jag skriver under anonymt nick för att inte trampa någon på tårna. Jag har en medryttare sedan mer än...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 327
Senast: klabbarparn
·
C
Träning Någon som har något bra tips på hur man kommer upp på en häst som inte står still? Han är rädd för ryttaren efter att någon har försökt...
Svar
12
· Visningar
1 110
Senast: cidnita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama