F
flugar
Sv: Straffning
På marken böjer jag in hästens huvud och aktiverar baken med blick och eventuell grimskaft. Efter några varv går jag bara rakt fram och då följer dom med.
På ryggen samma sak: Aktiv ledande tygel och samma sidas skänkel, blicken på baken. Efter några varv går vi rakt ut på lös tygel.
Jag brukar snurra runt.Det här var ett perfekt inlägg för mig att spinna vidare. Min sköthäst fick nämligen för sig igår att han minsann inte skulle backa när vi var ute och gick!!! han växte ta mig f-n gast i backen och inget hände trots tydligt kroppsspråk, röst och till och med fysik kontakt. Tips på hur jag får ner honom på jorden??? Han växer fast på samma sätt när jag rider ibland, men där kan jag ej gå på honom med spö pga att han är felbehandlad sedan innan. jag har dock blivit tuffare mot honom ju mer jag ridit honom och han går bra i perioder. Men från marken ska han minsann inte bete sig såhär!! HJÄLP!!!!
På marken böjer jag in hästens huvud och aktiverar baken med blick och eventuell grimskaft. Efter några varv går jag bara rakt fram och då följer dom med.
På ryggen samma sak: Aktiv ledande tygel och samma sidas skänkel, blicken på baken. Efter några varv går vi rakt ut på lös tygel.