Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Va o provred o träffa ägaren till en häst jag förmodligen ska bli medryttare på idag. Och jag kände mej som en nybörjare :eek: Hästen... 2
Svar
20
· Visningar
2 274
Senast: klabbarparn
·
Träning Jag har en 1,5 åring som håller på att lära sig tygeltag. Han har haft träns på sig men har haft grimma utanpå innan. När jag tar ett...
Svar
5
· Visningar
992
Y
Träning Hej Jag har ganska nyligen börjat rida en jätte trevlig 5-årig valack några dagar i veckan. Lätt att arbeta i form och har tidigare...
Svar
17
· Visningar
2 258
Senast: Elise
·
Träning Ska köra till Ultuna på torsdag morgon och är lite nervig såklart :o. Men nu har jag fått hyra en tvåhästlastbil då ponnyn tycker att...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: LillaVita
·
I
Träning Jag har lite problem med min häst vid longering. Jag har testat att variera longeringen med kapson, repgrimma och träns med bett...
Svar
4
· Visningar
2 009
Senast: incognito
·
C
Ridning Jaha nu vill tränaren att man fixar lite galopp till nästa kurs:devil: Min häst älskar sin vänstergalopp, och höger tar han bara av...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: MorvanMorr
·
E
  • Låst
Träning Allt började igentligen för några år sen men för att göra en lång histora kort.. Hade en D-ponny som jag motslutet blev lite rädd för...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: IngelaH
·
E
Träning Red en sväng i skogen i dag på ponnyn, han var pigg och bockade lite några gånger, inga 'allvarliga' bockningar utan mer små skutt...
Svar
9
· Visningar
1 298
Senast: maja_70
·
Träning Jag ska provrida en häst i morgon (medryttarhäst) som går oskodd. Jag har ingen erfarenhet alls av det och min första reaktion är... 2
Svar
25
· Visningar
6 019
Senast: skuggi
·
D
Träning Vad ska man tänka på när man longerar en häst som sparkar innåt? Tacksam för alls råd och tips:bow:
Svar
17
· Visningar
1 378
Senast: SiZo
·
O
Träning Jag skulle bli väldigt tacksam för lite råd om detta. Jag har ett vamblodssto på fem år. Hon är riden i ca ett år, inte körd eller... 2
Svar
28
· Visningar
2 208
Senast: offnegardh
·
Träning ja - hur gör ni det? Har en coollugn häst som följer mig vart jag än går. Vi bor nära ett samhälle, så vi har tagit rundturer till fots... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 306
Senast: axel
·
Träning Jag ska köpa en ny häst här inom kort, och funderar på att titta på ett fullblodssto. Vad har ni för erfarenheter av denna ras? Och vad... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 450
Senast: Gikan
·
U
Träning ni som låter era hästar vila på vintern, vad gör ni med dom då? sålänge de är sånt här väder med kyla, blåst, iskallt, blåsigt...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: patricia23
·
Träning när du ska hämta in din häst, hur kommer den mot dig? min ser redan när bilen kommer och sedan när jag går in i stallet och då... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 208
Senast: CillaW
·
R
  • Låst
Träning Hej! Min sköthäst har haft kolik och nu ska jag börja motionsrida honom. Vad är ert bästa tips på motionsridning? Han har stått i 2...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: IngelaH
·
N
Träning Jag har nyss köpt en unghäst, 04:a, som konstant går in i boxväggarna. Senast idag då jag släppte in han i en annan box så fortsatte han...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: Novum
·
W
Träning Jag har precis köpt ny häst som är 6 år och har vilat flera månader pga. trampskada. Han har gått i lösdrift hela sin tid under hela...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: diskho
·
P
Träning Hejsan jag har en ponny som hoppade över bommen när jag var & tävlade, & jag har suttit & funderat på vad de kan bero på när jag då...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Masse
·
S
Träning Och vad är egentligen rimligt? Jag skriver under anonymt nick för att inte trampa någon på tårna. Jag har en medryttare sedan mer än... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 328
Senast: klabbarparn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka