Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hej Nu ska jag fråga lite till. Jag är medryttare till 2st herrar. Har börjat ha med mig hunden ut med en av hästarna. Har då en...
2
Svar
26
· Visningar
2 923
Senast: krusmynta
·
E
Träning Ja som jag frågade i rubriken tycker ni det är fel att använda skarpa bett. Tycker ni att man inte är duktig nog för att ha en häst om...
2
Svar
35
· Visningar
2 269
Senast: Panzerkat
·
Z
Träning Hej. Min tvååriga skäckvalack blir PISS sur om man försöker spänna något kring magen på honom, man får inte ens trycka undertill recis...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: zillax89
·
M
Träning Hur många dagar i veckan skulle ni låta en blivande sexåring (02:a) vila? Tilläggas bör att hon inte är någon tävlingshäst utan mest min...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Blandrastik
·
R
Träning Jag har en d-ponny på 6 år. han är hur fin och lungn som helst när vi tränar själva i ridhuset. men sen när det är dags för hoppträning...
Svar
11
· Visningar
1 047
Senast: Emmae__
·
J
Träning HEJ VI HAR EN TRAVARE ETT STO,vi vill kolla om någon kan ge oss ett råd, Hon har så bråtom ut ur stallet när vi ska rida, allt ska gå...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: smultronfot
·
W
Träning Jag har alltid gillat tanken på att mina hästar får gå i hagen, att dem kommer ut så tidigt att man faktiskt nästan "väcker dem"...
2
Svar
23
· Visningar
2 252
Senast: vickis-pajala
·
Träning Jag tror att min häst har PMS. Trots att han är valack... Har just börjat rida honom igen då han varit utlånad och senaste halvåret har...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: Chili
·
Träning har hållit på att testa lite "trix" med hästen. jag går brevid och svänger åt olika håll och hon skall då svänga efter mig (visst är det...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Hannaaa
·
B
Träning är Natural Horsemanship(NH) och Horsemanship två olika skolor?? I så fall, vad skiljer dem åt??
Svar
4
· Visningar
683
Senast: Bacillen
·
O
Träning Kanske en självklar fråga för många...men om jag inte vet vilket mått en sadel har, hur mäter jag den då för att veta tum måttet ...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: fjordtokan
·
Träning Har ni några bra tips? Jag är så otroligt stel så att jag inte ens klarar att kravla mig upp på min lilla häst, 152 cm hög... :o...
Svar
18
· Visningar
2 227
Senast: cristobal
·
F
Träning Behöver lite råd :confused: Har en dam på 4 år som har börjat testa mig ngt enormt i ridningen, har ridit in henne själv efter alla...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 734
Senast: klabbarparn
·
S
Träning har sett att det sålt viktboots till islandshästar, o undrar hur många det är som ridit/rider med viktboots (på sina ridhästar)? Tycker...
2
Svar
33
· Visningar
10 230
Senast: __Stilett__
·
F
Träning Ber om ursäkt om jag satt den här frågan i fel tråd, är ny här och hittade inte rätt :) Jag är i hästköpartankar, vill ha en lugnare...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: loch
·
C
Träning Den ene blir värre än den andre när de inte är tillsammans, tex. en i hage o andre i box (ser varandra ändå). Vad är bästa sättet att...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: CarolineNSV
·
Ridning Finns det något syfte med att träna skolor i trav, kraftig tvärning och kraftigt nöjda i halsen om hästen tappar takten helt? Och OM det...
2
Svar
37
· Visningar
2 272
Senast: Linna
·
Träning Skulle ut på en mindre skrittrunda på nya hästen, jag kände att hon var glad och pigg men att det kändes bra. Har förut varit ridrädd...
2
Svar
39
· Visningar
2 407
Senast: Asa_S
·
T
Träning Hjälp! Vi har en relativt nyligen kastrerad varmblodsvalack som har sååå svårt att sköta sig när vi transporterar honom. :( Han...
Svar
8
· Visningar
835
Senast: Tant Acka
·
B
  • Låst
Träning Jag är 173 cm lång och väger runt 65-70 kg. min häst är en korsning mellan paint, welshcob och lippizanare och är 150 i mankhöjd. Är...
2
Svar
21
· Visningar
1 907
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar