Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag är en sådan person som gillar att göra nya saker, men vill samtidigt avsluta mina projekt. Detta gör att jag har ungefär 30 saker...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Millan_gulligast
·
H
Ridning Finns det någon här som arbetar sin häst i pelarer? Jag vill lära mig! Arbetar mycket vid hand på töm, men känner att jag vill vidare...
Svar
10
· Visningar
1 229
Senast: Helan
·
Träning Håller på och tränar lite smått med min pålla, en vbl-travare som kom till mig för ett par månader sen. Har mest ridit ut långa turer...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: Totola
·
T
Träning Vi är två studenter från Göteborgs Universitet som håller på med ett arbete om ridvägarna i Göteborgsregionen. Vi rider båda två och vet...
Svar
1
· Visningar
1 354
Senast: Polly_Mulle
·
Ridning Läste i en äldre tråd om skolskritt någon som gjorde förhållning på den sida vars framben var i marken (Totola? minns ej) och tänkte...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: Asa_S
·
Träning Det finns ju hästsläp utan ramp, dvs med vanliga dörrar bak, är det någon som har provat det? Någon som har ett sådant? :confused...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 621
Senast: Isis2
·
K
Träning Nu är det ju denhär underbara tiden när det är stenhårt i backen o ingen snö... :cool: Är det nån som kanske har lite tips på hur tusan...
2
Svar
21
· Visningar
1 774
Senast: NilaD
·
Träning Någon som vill ge massa tips på saker man kan "utsätta" hästen för? Alltså miljöträning, skrämselträning... Jag har idetorka och kommer...
2
Svar
26
· Visningar
6 425
Senast: Giraff
·
H
Träning När är det för kallt för hästen att ridas? -15 grader, -20 grader eller -30 grader ;). Om jag går till mig själv kan det svida rejält i...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 523
Senast: eiwo
·
N
Träning Skulle vilja få lite tips om övningar man kan göra med unghästar, både hoppövningar och andra övningar. Jag har en D-ponny, grundriden...
2
Svar
22
· Visningar
3 333
Senast: Fellow04
·
C
  • Låst
Träning Jag skulle bli väldigt glad om någon hade tips, goda råd eller t.o.m egen erfarenhet av igångsättning av häst som varit under behandling...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: IngelaH
·
R
Träning Varför rider man på hackamore, vad hjälper det mot? för och nackdelar? trevliigt med svar:p
Svar
17
· Visningar
8 391
Senast: Voorwijks_bambi
·
W
Träning Är medryttare på ett varmblodssto sen lite drygt en månad tillbaka. Hästen har tidigare varit vanvårdad, eller iaf väldigt illa...
Svar
15
· Visningar
1 289
O
Ridning Jag har jättesvårt för att sitta ner i trav. Det gäller inte bara min häst, utan även andra hästar. Jag har märkt att jag i traven...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 332
Senast: Helan
·
Träning Vad tycker ni om detta täcket? Jag köpte ett Heavy (370 g) idag, och det satt super på pollen... :love: Men vad tycker ni om...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Panamera
·
Träning Hej ! Jag undrar hur man gör med en ponny som inte kan stå still i stallgången ? Det är så att hon har fått lammellrandsröta och...
Svar
16
· Visningar
1 464
Senast: Camilla82
·
L
Träning Hur gör ni? Har ni strikta regler om att hästen skall stå stilla, eller gör ni uppsittningen lite snabbt? Min gamla häst, han brukar...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 980
Senast: Heulwen
·
I
Träning Jag hämtade min 9-åriga varmblodsvallack i sthlm den 18:e augusti Hade honom sedan i ett stall med 4 boxar tillsammans med min kompis...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Heulwen
·
B
Träning Jag har en varmblods vallack som är snart 15 år. Jag har precis börjat galopp träna honom, och när jag har fattat galoppen blir han...
Svar
17
· Visningar
1 089
Senast: Bambis91
·
Träning Är det någon som provat på att tömköra eller rida på sidepull och kan berätta om för-/nackdelar och hur det kändes?
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: mandarin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare