Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Är det dåligt eller bra att hästen går bakom hand? Alltså att han fäller in nosen istället för att huvudet liksom är lodrät. Såg på...
Svar
15
· Visningar
1 378
Senast: Tuvisen
·
S
Träning Min dotters häst har stått några månade under sommaren på grund av en skada.Det är ett varmblod,Går knappt o rida rädd för allt kasstar...
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: cowsense
·
Träning Hej, hoppas på att få lite tips av era bukefalister, kanske av någon som själv rider travare? Min travare, en valack 10år i bra...
Svar
19
· Visningar
2 181
·
Ridning Rejäl bäsicsfråga som egentligen borde vara lätt som en plätt, men men :p ; Tips för att lära bort eller undvika att hästen får för lång...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
14 654
Senast: flashlight
·
H
Träning Jag sköter en liten ponny på ca. 115 cm och är alldeles för lång för henne men dock inte för tung så jag rider henne en del. Men nu är...
Svar
11
· Visningar
1 198
·
S
Träning Jag har ett stort problem då jag i 10 års tid haft ett russ och ett varmblod, saken är den att de alltid blivit ridna ihop, går i samma...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Camilla82
·
E
Träning Någon som har några tipps på vad/hur man ska göra när ens häst testar med att backa för att slippa undan ridingen. Ingenting fungerar...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 546
·
Träning hur lär man en häst gå i form?
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: Ella_99
·
P
Träning Min 17-åriga varmblodsvalack går ofta(riktigt ofta) och slår i bakhoven mot framhovens undersida mot tån. Va kan man göra för att han...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 644
·
S
Träning Hejsan ! Min d-ponny har helt plötsligt fått för sig att börja stegra inne på tävlingsbanan,det kan hända att han gör det på andra...
Svar
8
· Visningar
1 876
Senast: Pallas
·
A
Träning Hej Har en b-ponny som lätt får panik vid olika situationer som tex vid uppbindning och sadling. Det kan fungera bra en vecka och...
Svar
5
· Visningar
948
Träning Idag har jag lekt lite med min unghäst på ridbanan. Det är ett sto som är 2,5 år, och som väldigt gärna vill vara med överallt...
2
Svar
23
· Visningar
2 089
L
  • Låst
Träning Snabb fråga - vill veta lite åsikter nu :bump: När ni lindar med flieslindor - Använder ni paddar då?
Svar
5
· Visningar
841
Senast: IngelaH
·
P
Träning Hej Nu ska jag fråga lite till. Jag är medryttare till 2st herrar. Har börjat ha med mig hunden ut med en av hästarna. Har då en...
2
Svar
26
· Visningar
2 924
Senast: krusmynta
·
E
Träning Ja som jag frågade i rubriken tycker ni det är fel att använda skarpa bett. Tycker ni att man inte är duktig nog för att ha en häst om...
2
Svar
35
· Visningar
2 277
Senast: Panzerkat
·
Z
Träning Hej. Min tvååriga skäckvalack blir PISS sur om man försöker spänna något kring magen på honom, man får inte ens trycka undertill recis...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: zillax89
·
M
Träning Hur många dagar i veckan skulle ni låta en blivande sexåring (02:a) vila? Tilläggas bör att hon inte är någon tävlingshäst utan mest min...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Blandrastik
·
R
Träning Jag har en d-ponny på 6 år. han är hur fin och lungn som helst när vi tränar själva i ridhuset. men sen när det är dags för hoppträning...
Svar
11
· Visningar
1 047
Senast: Emmae__
·
J
Träning HEJ VI HAR EN TRAVARE ETT STO,vi vill kolla om någon kan ge oss ett råd, Hon har så bråtom ut ur stallet när vi ska rida, allt ska gå...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: smultronfot
·
W
Träning Jag har alltid gillat tanken på att mina hästar får gå i hagen, att dem kommer ut så tidigt att man faktiskt nästan "väcker dem"...
2
Svar
23
· Visningar
2 252
Senast: vickis-pajala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka