Sv: backande häst
Jag kan sätta pengar på att din häst aldrig mer kommer backa pga istadighet efter den händelsen! Så ditt problem är nog löst nu
Hoppas att din muskel läker ok.
tack så hemskt mkt för alla fina och super bra tipps.
Idag skulle jag ut och rida i skogen tänkte jag. men innan vi ens hade kommit i väg ordenkligt så backade han in i en vetrave och jag kunde inte styra bort honnom el stanna han på något vis. Och det resulterade med att han fick panik och stegrade så jag landade med rygen mitt på vetraven och spräckte muskeln vid skulderblat, så dagen tillbringades på akuten. Så fort jag blir bra igen tänkte jag testa metoden med att backa, har faktiskt provat den lite men när jag ger han komando att han får backa och han gör det (när jag tillåter han att han gör det) tvärstannar han och inte rör sig en meter ist och hoppar lite på frambenen.
det konstiga är att han aldrig gör ngt när vi rider i ridhuset,bara när vi är på väg dit eller riderutomhus. men hur kul är det att sitta och gnata i ett ridhus gämt egentligen:O
Jag vill ju ut i naturen
Jag kan sätta pengar på att din häst aldrig mer kommer backa pga istadighet efter den händelsen! Så ditt problem är nog löst nu
Hoppas att din muskel läker ok.