Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
apropå travhingstar.
90% hanteras av män som inte håller på att dalta med den o klarar rent fysiskt av en sdn.
Så om jag är en duktig hingst-hanterare så måste jag obligatoriskt ut och visa upp oss? Det gör mig automatiskt duktig om jag bevisar det för alla och du ser mig ute på banorna? Jag måste prompt ha en godkänd hingst annars är jag kass på att hantera dessa djur.. självfallet. Meriterna är ju allt.
Men du vet väl att det inte är enbart uppfostran som ger en godkänd hingst? Fysik och prestation räknas, samt mitt engagemang- jag kanske inte vill ut och visa upp oss utan vill ha min häst för mig själv hemma? Och om jag är hemma i skogen så ser du inte mig och min hingst- men du ser Jan Brink och tycker "oh, han kan klara hingstar" och så drar du slutsatsen att vi som inte syns= kassa hingstägare som inte kan hantera hingstar.
Sen att det finns idioter som inte vill knipsa sina hästar när de inte klarar av dem medger jag fullt ut- men snälla klanka inte ned på de som vill ha och kan ha hingstar utanför spotlighten, dra inte paraleller med icke godkänd hingst= dålig hingst och basera det inte på erfarenhet du har skaffat från några enstaka idioter.