Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning ja det finns en tråd för alla andra och nu vill jag veta hur det går för era antagligen ganska duktiga ungisar :angel: rider själv in...
2
Svar
38
· Visningar
2 020
Senast: kullerbytta
·
Träning Hur gör man för att träna upp sin balans och sits? :confused: Snälla, hjälp mig !
Svar
9
· Visningar
888
Senast: Tinuri
·
C
Träning har funderingar på att köpa en 05:a. och jag undrar vad det finns för tester, 3 års, 4 års, 5 års, 6 års, 7 års? vad gör man på de...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: furioso
·
M
Träning just nu har jag börjat att rida med halsring(altså styr mkt med benen)och de funkar jätte bra!!!kan skritta,trava och galopera,i...
Svar
5
· Visningar
1 808
Senast: Laserknas
·
J
Träning Idag gick det så himla bra, jag är bara så otroligt nöjd så ville bara berätta. :bump: Vi har försökt oss på det ett par gånger jag och...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Madelene
·
Träning jag har köpt en liten vilda.... jag har snart haft henne i ett halvår och till en början lufthoppade hon jätte mkt i galoppen. jag...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: zzz
·
S
Träning Jag har ett 7-årigt D-ponny sto som är jättepigg! Hon kan skritta helt lungt på långa tyglar men sen när hon ska trava eller galoppera...
Svar
9
· Visningar
2 822
Senast: Heulwen
·
G
  • Låst
Träning Hejsa.. Jeg er ny her.. Jeg er fra dk. Håber at der er en der vil hælpe mig med at forklare hvor njeg må lave indlæg med en...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: IngelaH
·
Ridning Hur jobbar ni era hästar från marken? Vad är ert syfte med handarbetet, hur ofta jobbar ni på detta vis och hur ser ev övrigt arbete...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: Alkemisten
·
Träning Jag har två stycken funderingar som jag hoppas att kunna få svar på. :D Min första fundering är: När kan/bör man börja rida en unghäst...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: isa__
·
Träning ja har gett mitt sto vintervila. jag köpte henne i somras och då var det verkligen hejbaberiba när vi kom ridandes eller skulle hoppa...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Piraja
·
Träning ja, som rubriken lyder; Vad anser ni om 2 ridpass/ dag? Nu syftar jag inte på två megaträningar/dag Utan exempel; Sommaren (då...
2
Svar
21
· Visningar
1 862
Senast: angelaL
·
Träning hej! min häst är mycket trevligare att rida på pelhambett än hon är på vanligt delat tränsbett. JAg har provat olika tränsbett allt för...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Ia4
·
K
Träning Jag undrar om det går att träna bort eller på nått sätt jämna ut musklarna som sittar brevid svansen. Vet inte om ni förstår vad jag...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: kaktusen
·
D
Träning Jag håller på att lastträna min ponny nu, som inte velat gå i närheten av en transport på länge. Han har varit lastad förut mycket, för...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: juni_cool
·
G
Träning Det blev en liten incident vid en lastning för några veckor sedan. Min häst är ibland svårlastad och den här gången hann hon tyvärr...
2
Svar
33
· Visningar
2 891
Senast: Sara-Ida
·
Träning Jag och min sambo har haft nordisvalacken Frans i drygt ett år nu. Han är lite nervöst lagd och det kommer han väl alltid att vara.Men...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: Fyrfota
·
G
Träning Jag har precis skaffat en ny medis. Han är rätt väluppfostrad och lyssnar bra, men det känns som att han inte har riktig respekt för mig...
Svar
15
· Visningar
1 112
Senast: Giraff
·
K
Träning fram med era sätt att lära in Galopp Ställande och böjande hjälper Formen - arbeta bakifrån kom gärna på mer :) jag börjar...
Svar
19
· Visningar
1 143
Senast: Fervour
·
S
Träning Vi som är "lyckligt lottade" nere i Västra götaland, som har haft regn i stort sett hela sommaren & vintern. Hästarna kom in 1 december...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: Smultron92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama