Tips på miljöträning

Sv: Tips på miljöträning

ja göratt ;) det är mest på skojj. Den jag är med i är under en helg där även maskerad ingår :rofl:

*kl*

jag tävlar i bruksridning, där man rider en viss sträcka på tid och sen utför olika stationer som kan vara från att gå i en vattenfylld pressening, rida igenom en vattenspridare, backa slalon mm.

Förra året skulle vi rida igenom eld :eek: kändes som om det var lite över gränsen, lätt för olyckor. detta året blev det ingen tävling men var där och fotade, så jag ska slänga upp lite bilder ;)

så ja, om själva tråden, man tränar på allt som hästen kan bli rädd för (ofarliga saker då såklart) så länge hästen litar på dig så ska det gå ;)

:bump::bump::banana:
Om jag tror att det är rätt tävling du menar
så var jag med där i somras med min häst. :D

Om du inte provat att hoppa över bäckar så gör det. Kan vara klurigt.

:bump::bump::banana:
Om jag tror att det är rätt tävling du menar
så var jag med där i somras med min häst. :D

då har jag säkert massor med bilder på er! :bump: på din avatar ser det ut som en svart häst... möjligen han som la sig ner i paddocken när ni väntade på en station? i så fall har jag de på foto :devil:

eller var det den hästen som hade flätad svans?
eller den med blått träns?

PM:a mig så kan jag skicka dig foton :)

Jag har en kompis som är väldigt uppfiningsrik när det gäller miljöträning så här kommer några av hennes och mina tips.

Rida ut två och två med en ensilageplast emellan sig. Superbra, man kan träna på att kasta den imellan sig eller linda in hästarna i den.

Träbro, ta en gammal pall och lägg i plankor mellan springorna. Träna sedan på att rida över den eller bara gå upp och stanna på den. Många hästar tycker inte om det ihåliga ljudet.

Plastband a la bruksridningstävlingen ovan.

Kommer kanske på fler senare..

Hejsan.
Ja visst var det min häst som passade på och lägga sig ner i paddocken och han med det blåa tränset. :D
Du har pm.

*kl*

En plastflaska med skruvar i kan man rassla runt hästen med och öva tills man kan stryka över hela hästen med den. Annars tror jag att de flesta av mina förslag redan är sagda :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
422
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
912
Senast: Gunnar
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 038
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar