Släp utan ramp

Sv: Släp utan ramp

Jag tycker att hästfinkor med dörrar är otorligt bra för det finns inte lika stora risker för olyckor som kan inträffa vid finkor med ramp.

Min ena häst var med om en bilolycka för massa år sedan, efter det var hn omöjlig att lasta och vi ville inte pressa honom att gå in så det vart ännu värre.
av en slump upptäckte vi att det var rampen han var rädd för så vi köpte en fautras med dörrar.
nu är går han själmant in i transporten :angel: :love:

är det inte läskigt utan ramp :confused:

Vad skulle vara läskigt med det?
Hästarna fattar väldigt fort att man tassar försiktigt ut, min ena dam har alltid haft bråttom ut, hon har aldrig ens försökt kasta sig ut utan backat snällt och försiktigt ut redan från första gången.
Det har även gjort att hon inte slänger sig bakåt i vnaliga transporter med ramp heller :idea:

Har en Fautras Provan den har två dörrar bak och ingen ramp. Stabil och stadigtransport. Fungerar jätte bra utan ramp då den är låg så det är inte så stort kliv in i transporten. Har även stor dörr fram så man kan lasta ur där om man vill. :bow:

Liknande trådar

Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 299
Senast: MiniLi
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 458
Senast: Smurfoff
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Trott
·
Anläggning Utöver ladugårdslås med lös nyckel, finns det någon annan typ av handtag som inte har några utstickande delar när det inte används? I...
Svar
5
· Visningar
565
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama