Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad gör man då egentligen? Hon har ledbroskförändringar i ett bakknä och vi har behandlat leden 2 gånger och hon är bättre, dvs har inte...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Senast: CallMeAce
·
M
Träning För någon månad sedan så var jag ut och red med ponnyn och hon hade tidigare på den samma ridturen varit lite orolig pga av det var nån...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: panzy
·
  • Låst
Träning Satt just och kollade på Sshameless bilder, och vart rent av tårögd, aldrig i hela mitt liv har jag sett något så vackert och...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: IngelaH
·
G
  • Låst
Träning Hejsan.Jag vet inte vart jag ska vända mig när jag söker en instruktör för western.Behöver en som kommer hit minst 2 ggr/mån finns det...
Svar
2
· Visningar
730
·
P
Ridning Jag ska snart ut och tävla med jobbets ridklubb i dressyr på vanlig ridskolehäst. Normalt rider jag bara min egen som jag försöker rida...
2
Svar
23
· Visningar
2 453
Senast: Nordisrusset
·
Träning att stå kvar i transporten medans man går runt och stänger. tack på förhand:bow:
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: Andorra
·
J
Träning Vad gör ni när er häst hoppar till, alltså blir rädd för något? Jag vet inte hur jag ska bemöta min ponny, om jag ska fortsätta som...
Svar
13
· Visningar
2 395
Senast: Kung Bob
·
A
Träning Jag har bara haft denna hästen i ca 2 veckor. igår när jag åkte till stallet så tog jag in lilla älsklingen och ställde henne i boxen...
2
Svar
31
· Visningar
2 969
Senast: ms husberg
·
F
Träning Jag undrar om man på något sätt kan få hästar att bli hyggligare mot varandra? Vi har sex hästar här, och måste ha sex höhäckar i...
2
Svar
38
· Visningar
2 933
Senast: Allimac76
·
C
Träning Har någon något bra tips mot stötar?! Jag lyckas ge min häst stötar så fort jag ska ta av termotäcket, det riktigt smattrar! Har hänt...
Svar
14
· Visningar
2 411
Senast: Paxido
·
Träning Skall flytta min häst i veckan och ligger och grubblar på om jag är hemsk mot min häst. Han trivs väldigt bra där han är nu med sin...
Svar
6
· Visningar
3 073
Senast: Lindsen
·
Z
Träning Inte bokstavligt talat livsfarligt men min kära ponny tycker det ;) Det finns ett hinderförråd precis intill kanten på ena långsidan av...
Svar
16
· Visningar
1 803
Senast: Ella_99
·
L
Träning Jag har väldigt hårda händer när jag rider min ponnier. Ibland kan jag få jätte ont i vänstra medans vissa dagar känns det knappt...
Svar
17
· Visningar
2 145
Senast: Lilija
·
Ridning Det finns ju en himla masa bilder nu på alla fina AR-ekipage, men det skulle vara jätteroligt att få se lite filmer också! jag är helt...
Svar
14
· Visningar
2 356
Senast: ramada
·
M
  • Låst
Träning Ska sätta igång min häst nu. Han har stått i ca 1½ månad nu pga kvarka. Tappat de flesta av musklerna. Hur sätter jag igång honom...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: mysko
·
M
  • Låst
Träning Hur ofta leker/tränar NH?altså per vecka?Och hur funkar de??:bow:
Svar
1
· Visningar
699
·
Träning Något udda fråga kanske, men svårt formulera rubrik. Nya fblherren är lite stundomsinnad i munnen. Kan vara mjuk som smör i vissa...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 625
Senast: flashlight
·
Träning Jag tror bestämt att min häst håller på att bli deprimerad. Så nu ber jag om råd och hjälp här. Vet att det är svårt att råda bara efter...
Svar
14
· Visningar
1 809
Senast: Mysaan
·
K
Träning idag förstod jag att det inte skulle funka villket väckta MÅNGA tankar och massa ångest. Medryttar pollen och jag trivs inte, det bara...
2
Svar
24
· Visningar
1 713
Senast: Krulidut
·
Träning Ikväll när jag red hästen och travade av efter ett bra ridpass så biter hästen tag i bettet. Red i höger varv i trav, han bet tag i...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Gwaeron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter