Hur går det för era -02 ?

Sv: Hur går det för era -02 ?

Jo men det är som hingsten (arab) jag brukar rida - som jag ska rida- han är godkänd fast det är tydligen de flesta..
men han har inte alls vacker exteriör men damn så trevlig att rida

Okey, nej på denna gosse skulle det ALDRIG gå, kan filma han när jag klappar på rumpan eller dyl. asså han klarar dte inte han är spänd som en stål fjäder och förtillfället vilja att han ska asseptea ryttaren :angel: och inte känna sig så trängd. Jobbar som f*n för att han ska slappna av när jag borstar osv.
så imorgon blir det lååååång borstning tror jag sedan longering och slutligen sitta upp på han.

Min reds in som 2 ½ åring men sen är hon lite barnslig och sen eftersom hon bara växer och växer + att hon stog skadad juni - november 2006..

okey, men du har ridit in henne själv eller?

Okey, men hur pass inriden var hon då
?

jaa du :rofl:
vi tar före och efter att han stack

Före: longerade först och han gick riktigt bra, avslappnat och fint :) dock ville han inte alls longeras i höger var så det sket jag i :rofl: lat som jag är.
sedan red jag och det gick bra, sedan efter att vi travat över en låg bom så tände till och han skulle hoppa den visst tänkte jag okey att han hoppar men f*n

EFTER: han stack då som sagt, jag försökte få tillbaka honom först tills jag kände att balansen trynade så jag blev tyst i hand och skänkel och lät han galoppera tills jag fått tillbaka balansen (alt detta på samma varv..) sedan tog jag tillbaka han och då blev han jätte konstig :crazy: vägrade gå frammåt, trava fanns inte på kartan
jag är envis och han var ännu envisare :smirk: avbröt när jag fått fram han XD

sååå på fredag när jag rider han nästa gång ska jag longera både han och lillebror ett helt pass tror jag.
funderar på att ha en gummisnodd JÄTTE löst, på yttersta men mest för att han ska tillslut slappna av och få det visat på vägen (nej jag försöker inte ta någon genväg.) den ska sitta på yttersta och bara visa vägen lite granna

oj det låter som du har en riktig utmaning med den där hästen :crazy: verkar vara en rättså envis herre.
longera mycket är nog en bra idé och även i det varvet som han inte vill gå i.

min söta lilla häst förvandlades från snäll dressyrhäst till livsfarlig och helgalen hopphäst idag. :eek:
tanken var att vi skulle köra markarbete i paddocken, men det stod hinder uppe och en annan tjej i stallet höll på och hoppade med sin häst. och direkt när vi kom in på banan så flög huvudet upp i luften, hon började takta och var spänd som en fjäder. så fort vi kom i närheten av ett hinder så bjöd hon som sjutton mot dom och ville inte alls gå på sidan av dom.
så jag tänkte att visst vi kan väl hoppa några små skutt, hon går jätte sammlat fram mot hindret, tar ett enormt skutt och sen drar hon iväg i världens fart, bockar och slänger med huvudet åt alla håll.
efter att vi hade varit nära att krascha in i stacketet några gånger så gav jag upp och red ut istället.

*kl*

Oh en -02 tråd!
Har ett fd travarsto född 02 som vi håller på och grundutbildar. Fick henne sommaren 06 och då komhon direkt från travträning till oss.
En lite stressad flicka som tyckte hela världen var läskig i början.
Men direkt när hon gjort sig hemmastadd och fick lite ordning och reda så började det växa fram en mkt klok och lättlärd häst! Började rida för instruktör förra hösten och hon har gjort stora framsteg!
På volten kan hon gå i någorlunda form, tidvis mkt trevlig trav, skänkelvikningar och flytta framdelen har vi jobbat en hel del på och det fattar hon absolut! Trava över bommar och hoppa små hinder är också superkul.
Tar dock allt i rätt långsam takt, så vi har inte kommit till galoppen ännu. Men det känns som det är rätt, då hon gör så fina framsteg!

Nu är hon dock inne i ngn form av trotsperiod då det ska testas och busas. *pust* Men är ändå glad över att jag har ett sto med så fint humör! :love:

Min flicka under arbete: http://i131.photobucket.com/albums/p308/sessan_bilder/070505/070505_volten_skritt.jpg?t=1198703086

hahaha han ÄR en utmaning.
Ska longera fredag med sedan rida och då har jag med mig ett kortspö för jag ÄR envisare och han skla f*n ta mig gå frammåt :D för nu har han kommit på ett sett att slippa arbete och ridning och skäel hjälper inte, jag vänder honom det hjälper inte det funkar BARA om ägaren öppnar utgången då börjar han gå direkt :smirk: MOT utgången.
Innan han hinner hitta fler trix måste jag få slut på detta :D
men idag bortsade jag jätte länge så han var massa duktig :love:

Har också en femåring! (har ni tänkt på att dom snart är sexåringar?;))
köpte min för 4 månader sedan och då var hon nyss importerad så riktigt vad hon gjort innan vet jag inte, lite synd men så är det.
Vi misstänker iallafall att hon haft ett föl.

Hon är inte direkt utbildad men kan iallafall alla gångarterna bra. vi har lite problem med att fatta rätt galopp i vänster men det kommer :) vi har påbörjat skänkelvikning i skritt och öppna.
Hoppningen går också rätt bra, löshoppat henne 130 och hoppar uppsuttet runt 60-70 men enbart för att jag är så feg:o enstaka hinder hoppad 120 tror jag.

Jaa då kan ju jag oxå hoppa in och presentera min lilla ängel. Han är då snart 6 :crazy: läskigt, dom ska ju kunna massor saker då :angel:

Lillen hade jag tänkt skulle komma ut o tävla lite mer lokalt nu i år, satsar på div 3, främst i hoppning då då :smirk:

Han är en liten stjärna, lättlärd, och med enorm kapacitet, tycker matte självklart, för det är ju inga fel på sin egna häst. :angel::smirk:

Har hoppat uppsuttet 1,45, dock enbart enstaka hinder för att testa om jag (och han) klarar det. Är på max 1,10 nivå på tävling, och tränar på upp till 1,25 typ. Men det är inte höjden som e problemet, vilket det sällan är !!!

Kort: http://www.pixbox.se/pic_show_id14218010.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id14218011.html

Ursäkta min grymt snygga sits bara :devil:

Senast ändrad av en moderator:

ooh en sån här tråd har jag letat efter. :d

har en 02a som jag lånar och utbildar, Nice Surprice alias Nisse heter han. hans mamma importerades från någonstans till en ridskola och var ovanligt tjock...... dom tränade och tränade och satte den stackars hästen på bantning och en dag var det ett föl i boxen och mamman var ovanligt smal. :rofl: så kan det gå. :D därav nisses namn också.

PICTURE262.jpg

när han kom t mig i höstas så kunde han typ ingenting, galoppfattningarna satt inte och han var stel och ovillig. kollade tänderna och visade sig att han hade en vargtand som han hade ont av. :crazy: började rida på hack och det var himmelskt, nu var han myycket gladare och inlärningen gick 20 gånger fortare.! rider nu oftast på hacket men ibland på bett, men han tycker inte om bett egentligen.
han hade startat en 50cm bana i hoppning innan som han inte kom runt, nu har vi startat 80 :love: men vi tävlar oftast 70, iaf nu. och började träna enkla byten för en månad sen ungefär och dom sitter nästan nu. grymt fort lär han sig.

hm, det här blev värsta uppsatsen. :rofl: menmen,

köpte mitt sto 06. då gick hon på tygeln i skritt, trav, galopp. imp.tyskland å e antagligen riden väldigt mycket på graman, så hon krullade ihop sig så att det såg ut som hon försökte bita sig själv i ganachen! hon var väldigt tunn när hon kom...gick upp nästan 150 kg på 4 månader! nu, ett år senare, har vi kommit en liten bit ialla fall. hon hoppar dom en gud...går lite fort dock:D. hon e värkligen ingen dressyrhäst men gör så gått hon kan. lite skänkelvikning, framdelsvändning å börjat med öppna. har vintervila nu pga en liten skada, sjuk ac vaccination + växtperiod. när jag köpte henne var hon 164 i mkh... e nästan 170 nu...behövde ordentligt med bra mat för å utväklas som hon ska

Åh vad roligt med en 02-tråd :)
Min welsh cob-valack red jag in själv. Vi har mest ridit ut och vant oss vid alla möjliga situationer. Men vi har varit lite seriösa också och varit på träningar för polishästar. Vi har även tömkört en del. Nu tränar vi minst två gånger i månaden för tränare och håller för tillfället på med öppnorna som inte riktigt sitter så bra som slutorna...
Jag har tyvärr ingen bild som gör honom rättvisa, men jag ska försöka ta en då min tränare rider honom så att ni kan få se min älskling.

Min har lite vila nu, men annars är vi snart mogna för byten. Den förvända galoppen, öppnor, slutor fungerar bra. Vi har inte varit ute och tävlat, men hon är utställd två gånger och har gått kvalitets. Det är henne jag rider på min avatar. Har ridit in henne själv, det är en Wpb.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 722
Senast: mackan
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 798
Senast: Skywalker
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 208
Avel Ja, ännu en sån här tråd men jag vill ha era åsikter. Jag har fått hem ett kanonsto e. Racot som har vinster och placeringar i 140 som...
Svar
4
· Visningar
1 759
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare