Långvariga problem med strålröta.

Sv: Långvariga problem med strålröta.

nt-dry fungerar bra också för utvärtes behandling. Rengör strålen/thrush buster blev ju förbjuden just för att den innehåller cancerframkallande ämnen vad jag hört.
 
Sv: Långvariga problem med strålröta.

Jag kom på en till grej som jag gjorde för att hålla borta rötan på den hästen som hade problem med det, tvätta med grönsåpa. Hällde direkt i hoven och skrubbade med diskborste och lite vatten, fungerade bra faktiskt, jag kommer inte ihåg var tipset kom ifrån. Kanske från Buke. Annars jodopax tycker jag också är bra som sagt. Men grönsåpa verkade inte svida vilket kanske de starkare grejjerna gör ibland.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 631
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 073
Senast: Juli0a
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 932
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp