Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Filmade min ena häst när jag red för några dagar sedan och blev lite bekymrad när jag upptäckte på filmen att han faktiskt går på samma...
Svar
4
· Visningar
1 443
Senast: Asa_S
·
K
Träning Jag rider in en polle (har väll ridit han en hand full gånger) men vi har problem i traven, han funkar i övrigt bra. Jobbar med...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: jenny82
·
A
Träning Ska få ta över en halvblodsvalack efter Landlord som tyvärr haft problem med ett av sina ben. (Före detta skada, vet dock ej vad) och...
Svar
19
· Visningar
1 716
Senast: Sissan
·
A
Träning Är det nån som vet hur man ska ska få tag i en svårfångad häst? Jag har en travare som inte alls vill gå ur hagen..jag försökte i 30...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: naturally_horse
·
B
Träning Hej! Min foderponny brukar alltid vara jätte glad när man rider, öronen framåt hela tiden. I stallet är han oxå jätte go. Men idag...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Wippos
·
O
Träning Jag blir så rasande arg när jag ser hur folk hanterar sina hästar. Det går alltså folk och leder sina hästar och har en brinnande...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
15 456
Senast: Orzon
·
Träning Åh, jag har ett jätte tråkigt problem! :confused: Det är så att jag har en Fjord-vallack på 10 år. Han har alltid varit en underbar rid...
Svar
4
· Visningar
989
Senast: Splittan
·
Träning Finns det nån bra bok eller video att rekommendera när det gäller tömkörning? Verkar inte finnas så mkt kurser direkt... Eller några...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: fjordtokan
·
M
  • Låst
Träning Hej;) Vi är 2 tjejer som har varsin medryttarhäst. De heter Missan o Finesse (Det förklarar vårat namn) Vi har varit på dom i ca 1 år...
Svar
4
· Visningar
1 778
Senast: fjordtokan
·
Träning Min syster har tagit över en gammal travare som gått många år på trav men går riktigt bra för att vara en travare, breddar inte med...
Svar
5
· Visningar
756
B
Träning Har en superhärlig D-ponny som jag snart haft 1 år. Har haft sån värk i leder och nacke. Jag har en whiplash skada sedan en svår...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: diny
·
L
Träning Jag kastrerade min tvååring den 20/11. Han var innan kastreringen väldigt lugn och sansad. Kunde dock bli lite arg när han blev...
Svar
8
· Visningar
1 149
L
Träning Hej! Jag heter Lina och är medryttare på ett halvblod vid namn Finesse. Då hon fick en skada vid en hoppningsträning tränas hon nu...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Missan_Finesse
·
J
Träning Jag har alltid kunnat sitta ner i traven vid ridning och haft en ganska bra sits, problemet är dock att jag inte kan sitta ner på min...
Svar
7
· Visningar
912
Senast: M-oaa
·
M
Träning För ca 1,5 vecka sedan flyttade jag min häst till ett, i mina ögon sett, underbart stall. Bra hagar, flera hästkompisar (12 totalt varav...
2
Svar
23
· Visningar
1 896
Senast: arabia
·
Ridning jag börjar bli mer och mer intresserad av AR:) Och är nu ute efter en ny sadel Spansk / portugisisk / barocksadel ja vad du nu vill...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: bumbigris
·
D
Träning I oktober skadade hon ena bakkotan så allvarligt att de fick göra en STOR operation på Helsingborgs Djursjukhus. Hon har haft boxvila i...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 992
Senast: axel
·
J
Träning Jag hade tänkt börja longera min häst men då har jag bara ett litet problem. Måste man ha en longeringsgjord eller går det bra med...
Svar
11
· Visningar
2 997
Senast: Ella_99
·
D
Ridning Såg att det fanns en med Piet Bakker och Ellen Ofstad och är sugen att beställa den. Är den bra?
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: Spirit
·
T
Träning Jag har nu haft min ungponny(4år) i ca 3 månader. Allt har gått kanon och jag tycker det känns som jag fått ett bra ledarskap. När vi är...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter