Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej, någon som kan tipsa mig om hur jag ska rida min jobbiga häst. Hon är nio år och var i princip bara inriden när jag köpte henne i...
Svar
14
· Visningar
1 241
Senast: mullah
·
F
Träning Jag rider en häst som under lång tid inte gått i form. Vi jobbar mycket med att hon ska sätta under sig, övergångar och att hon ska bära...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: frnn
·
M
Träning Tack för alla svar i förra tråden, jag hann själv aldrig svara eftersom tråden var stängd när jag kikade där. Ni hade sunda åsikter...
Svar
9
· Visningar
1 323
Senast: a1agnlju
·
E
Träning Det gör jag hela tiden. Speciellt när jag ska sitta ned i trav. Vad kan det bero på? Att jag spänner mig någonstans? Fel sorts ridstövlar?
2
Svar
21
· Visningar
7 625
Senast: Luxi
·
Träning Där min häst står i hagen nu är det mycket bråk om maten. Och funderar om jag ska byta till en mindre hage mycket mindre. Men jag...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Underbar
·
S
Träning Hur många här kan känna igen sej att få dåligt samvete i princip varje dag för sin häst ?? Säkert många skulle jag tro. Man har...
Svar
14
· Visningar
2 253
Senast: Kaki
·
Träning Har lite bettproblem med mitt fullblod-sto. På vanliga tränsbett "knirpar" och gnisslar hon tänder samt går fram dåligt mot handen...
2
Svar
30
· Visningar
2 772
Senast: Undret
·
E
Träning Ta en titt på den här filmen. Mitt mål är att jag och Ella ska komma såhär långt! Att vi ska bli så samspelta, ha en sån fin kontakt...
2
Svar
31
· Visningar
3 692
Senast: Whiplashr
·
S
Träning Hej, På en hollandsk forum är en discusion om att rida utan sadel. Några tycker att det är ingen problem för hasten, andra tycker att...
2
Svar
26
· Visningar
3 735
Senast: Mimmi__91
·
C
Träning Jag har en vbls valack som jag haft ett tag nu. Jag rider och kör honom. Tränar dressyr hoppning. När jag fick honom kunde han ibland...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: Voorwijks_bambi
·
D
Träning min nykomling har stått med stot i 6 månader utan vidare kontakt m människor hon har fått på sig grimma vid 6 mån första gången...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Idasmamma
·
Träning Hej! Jag har en ponny som för tillfället är halt och helt boxbunden, och skulle vara tacksam för lite tips på övningar jag kan göra med...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Giraff
·
Träning Hej, På måndag så är det första gången jag åker ned med min häst på privatlektion. :bump: Han har aldrig varit på privatlektion...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: Mettis
·
Träning Vad gör man då egentligen? Hon har ledbroskförändringar i ett bakknä och vi har behandlat leden 2 gånger och hon är bättre, dvs har inte...
2
Svar
21
· Visningar
2 837
Senast: CallMeAce
·
M
Träning För någon månad sedan så var jag ut och red med ponnyn och hon hade tidigare på den samma ridturen varit lite orolig pga av det var nån...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: panzy
·
  • Låst
Träning Satt just och kollade på Sshameless bilder, och vart rent av tårögd, aldrig i hela mitt liv har jag sett något så vackert och...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: IngelaH
·
G
  • Låst
Träning Hejsan.Jag vet inte vart jag ska vända mig när jag söker en instruktör för western.Behöver en som kommer hit minst 2 ggr/mån finns det...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: IngelaH
·
P
Ridning Jag ska snart ut och tävla med jobbets ridklubb i dressyr på vanlig ridskolehäst. Normalt rider jag bara min egen som jag försöker rida...
2
Svar
23
· Visningar
2 456
Senast: Nordisrusset
·
Träning att stå kvar i transporten medans man går runt och stänger. tack på förhand:bow:
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: Andorra
·
J
Träning Vad gör ni när er häst hoppar till, alltså blir rädd för något? Jag vet inte hur jag ska bemöta min ponny, om jag ska fortsätta som...
Svar
13
· Visningar
2 412
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring