Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning - Okej, kalla mig Nybörjare men jag måste lära mig att sära på de här hjälperna, vad har de egentligen för uppgifter Var för sig...
Svar
10
· Visningar
7 049
Senast: Opal
·
C
Träning :)Hej. Jag rider en 4-årig ponny som sedan ska bli ridskole-ponny. För ca 2 månader sen var hon halt och stog i ca 3 veckor. Nu...
Svar
6
· Visningar
1 318
Senast: chokladmuffins
·
M
Träning Jo det är så att jag har ett snart 12 årigt haflinger sto ( en mkt go dam med egen vilja ) . Men till frågan är att jag rider henned med...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: blizz
·
T
  • Låst
Träning Hejsan allihopa :) Jag skulle vilja ha tips med galoppen.. Jag har en travare som inte galopperar, kanske inte är så konstigt, men jag...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: IngelaH
·
S
Träning nyfiken på hur ni rider era seniorer och hur ofta.typ ett veckoschema?
Svar
2
· Visningar
768
·
S
Träning Finns det fler sånna dårar som mig här som ÄLSKAR månskenet o att rida när det är snö o månljus? Många tycker nog jag är galen när...
2
Svar
33
· Visningar
2 012
Senast: Stopek
·
C
Träning Vet inte om tråden ligger rätt, men flytta gärna i sådana fall. Jag ska flytta till ett nytt stall där många säger att hagarna är...
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: glitzen
·
M
  • Låst
Ridning vad är akademsik ridkonst+på vilket sätt rider man?kan man jobba från marke??för om man kann jobba från marken så är de ju jätte bra att...
Svar
1
· Visningar
802
·
Träning Jag blir lite fundersam över mina hästar ibland. Det är tre vuxna arabston (varav två är mina och som har ett varsitt föl). Ett ettårigt...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: neywaz
·
L
Ridning Är det målet för AR ryttarna? Hur jobbar man konkret för att nå detta mål? Kommer det när hästen bär sig i en korrekt form och att man...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 942
Senast: Jonaz
·
K
Träning Vet inte om jag la denna tråden rätt, men men Min häst har haft en för trång sadel på sig innan som har resulterat i att han inte har...
Svar
18
· Visningar
1 423
Senast: biffen
·
C
Träning Vet inte om tråden ligger i rätt forum nu men hur mycket gosar ni med era hästar varje dag? Står ni i boxen och bara myser i kanske en...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 994
Senast: Riley
·
Träning Förutom att rida dem? Tränar ni något annat än ridning? leker ni med dem? NH? Kan vara kul att veta! :)
2
Svar
21
· Visningar
1 826
Senast: startpompe
·
Träning Min häst hatar att vara inne själv. Blir rastlös, frustar, skakar på huvudet och reser sej mot boxdörren. Har tom hoppat ut en gång i...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: villdjerven
·
Q
Träning Suck. Vi har nog inte samma åsikt, sambons ex och jag. Deras dotter är 12 år nu, och sambon och jag köpte ett trafiksäkert och satdigt...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
13 755
Senast: tindra
·
T
Träning Jag har börjat med NH "träning" med min isis sköthäst. Jag har läst mycket om de men när jag försöker på henne så bryr hon sig inte...
Svar
2
· Visningar
757
A
Träning Vill bara få ett begrepp klart. Markarbete, visst är det dressyr? Man arbetar på marken, alltså inte över hinder.
2
Svar
35
· Visningar
2 713
Senast: Jardina
·
F
Träning Hej! Jag har en ponny som är rätt slö. Jag har spö på honom och sen började han sparka bak ut. Vi åkte till vetrinären och det var ett...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Whiplashr
·
C
Träning Jag har en liten fundering. Mitt snart 25åriga varmblodsto har varit halt och avställd i tre månader nu i höst. För 3 veckor sedan blev...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: charmant
·
Träning Min 3 (snart 4) åring har blivit lite väl kaxig nu på sista tiden. Drar en i kläderna, klampar på rakt in i en när man leder honom...
Svar
10
· Visningar
1 309
Senast: Krulidut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama