Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag rider i ett stall med levnandsglada hästar som har den väldigt fula ovanan att härja järnet när man åkt a. De stannar till o kikar...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 412
Senast: Lazio
·
Träning utan NH-tränade hästar i NH-lek bemärkelse. Det finns ju massa bilder på uppmärksamma NH-hästar o ville visa mina som motpol. Plåtade...
Svar
3
· Visningar
777
M
  • Låst
Träning Hästen i fråga är ett femårigt sto. Tjejen som äger hästen är livrädd för henne, vilket är någelunda befogat. Det går inte att sitta på...
2
Svar
33
· Visningar
4 413
Senast: IngelaH
·
M
  • Låst
Träning En liten fråga till er som är emot join-up och ser det som psykiskt lidande. Varför är det så hemskt? Jag antar att de flesta av...
23 24 25
Svar
485
· Visningar
29 511
·
P
Träning Hej. Ni som rider på ridskola och träffar ridskolehästar som hotar och är buffliga, eller hästar som leder sina ryttare in i...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: krumeluren
·
G
Träning min snart 18åriga dam som numera är promenadhäst har plötsligt blivit så konstig i vänster galopp. hon har tidigare varit en fantastisk...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: gazira
·
L
Träning satt och tittade genom ett par bilder där morsan är ute och rider i på böjt spår i djupsnö. i princip på alla bilder sticker han in...
Svar
9
· Visningar
2 050
Senast: rocki
·
Träning kan nada om detta, men har funderat på att testa de på min häst, som tyvärr har tagit kontrollen, (eller hon har alltid haft kontroll)...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Siggelina
·
Träning hur känner man att man har rätt galopp? när ja rider och galopperar och de råkar bli fel galopp så får alltid tränaren säga att det är...
Svar
15
· Visningar
1 898
Senast: karini
·
Träning Vi har köpt en nordsvensk som har blivit bortskämde med morötter nästan hela tiden av sin förre ägare. När man är i stallet sparkar...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: Immer
·
  • Låst
Träning Hej finns de någon här som kan hjälpa mig ??? jag har ett stort halvblod som jag ska sätta igång efter en LÅÅÅNG vila ( ej skada )...
Svar
3
· Visningar
778
·
G
Träning Hejhej, min häst älskar när man jagar och leker med han i hagen. Det är nog det roligaste som finns enligt honom. :D Jag brukar leka...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Mtv
·
M
Träning Hej! Jag har en valack som är en jätte gosig kille, men det är ett problem med honom. Jag köpte honom i april (min första egna häst)...
2
Svar
36
· Visningar
2 684
Senast: Tussilago
·
Träning Jag är så trött på det här nu, känner mig ledsen, frustrerad, arg, värdelös och mitt självförtroende är lika med Noll :( . Min ridning...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Centaur
·
I
Träning Har haft min D ponny nu i ca 1 månad. Han har haft lite ryggproblem för ca 1 år sen. Nu är han bra , men för att han inte ska få ont...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Totola
·
C
Träning Är det någon mer än jag som har en extremt feg häst? När jag rider ut ensam så blir han rädd för ungefär allting som är möjligt att vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 118
Senast: karini
·
Träning Jag skriver inte denna tråd för att nervärdera någon utan mest för att jag är förvånad. Jag undrar alltså vad ni har för erfarenheter om...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 541
Senast: Alexandra_Torg
·
Träning Nån som har tips och ideer på ledaskaps eller andra övningar där ponny och barn kan ha roligt ihop och liksom komma ihop, om ni förstår...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Millan_gulligast
·
Träning När ni ser hästar som vid ridning viftar och swishar med svansen, vad är er första reaktion? Att hästen är irriterad över något, ryttare...
2
Svar
32
· Visningar
14 910
Senast: Totola
·
Träning Idag blev jag jätteledsen på mitt sto, vi var ute och red, plötsligt tvärvände hon och fullkomligt knäpprusade hemåt. Jag lyckades dock...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: Amiir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama