Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Jag har bara haft denna hästen i ca 2 veckor. igår när jag åkte till stallet så tog jag in lilla älsklingen och ställde henne i boxen...
2
Svar
31
· Visningar
2 973
Senast: ms husberg
·
F
Träning Jag undrar om man på något sätt kan få hästar att bli hyggligare mot varandra? Vi har sex hästar här, och måste ha sex höhäckar i...
2
Svar
38
· Visningar
2 947
Senast: Allimac76
·
C
Träning Har någon något bra tips mot stötar?! Jag lyckas ge min häst stötar så fort jag ska ta av termotäcket, det riktigt smattrar! Har hänt...
Svar
14
· Visningar
2 411
Senast: Paxido
·
Träning Skall flytta min häst i veckan och ligger och grubblar på om jag är hemsk mot min häst. Han trivs väldigt bra där han är nu med sin...
Svar
6
· Visningar
3 075
Senast: Lindsen
·
Z
Träning Inte bokstavligt talat livsfarligt men min kära ponny tycker det ;) Det finns ett hinderförråd precis intill kanten på ena långsidan av...
Svar
16
· Visningar
1 803
Senast: Ella_99
·
L
Träning Jag har väldigt hårda händer när jag rider min ponnier. Ibland kan jag få jätte ont i vänstra medans vissa dagar känns det knappt...
Svar
17
· Visningar
2 150
Senast: Lilija
·
Ridning Det finns ju en himla masa bilder nu på alla fina AR-ekipage, men det skulle vara jätteroligt att få se lite filmer också! jag är helt...
Svar
14
· Visningar
2 358
Senast: ramada
·
M
  • Låst
Träning Ska sätta igång min häst nu. Han har stått i ca 1½ månad nu pga kvarka. Tappat de flesta av musklerna. Hur sätter jag igång honom...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: mysko
·
M
  • Låst
Träning Hur ofta leker/tränar NH?altså per vecka?Och hur funkar de??:bow:
Svar
1
· Visningar
699
Senast: IngelaH
·
Träning Något udda fråga kanske, men svårt formulera rubrik. Nya fblherren är lite stundomsinnad i munnen. Kan vara mjuk som smör i vissa...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 626
Senast: flashlight
·
Träning Jag tror bestämt att min häst håller på att bli deprimerad. Så nu ber jag om råd och hjälp här. Vet att det är svårt att råda bara efter...
Svar
14
· Visningar
1 817
Senast: Mysaan
·
K
Träning idag förstod jag att det inte skulle funka villket väckta MÅNGA tankar och massa ångest. Medryttar pollen och jag trivs inte, det bara...
2
Svar
24
· Visningar
1 713
Senast: Krulidut
·
Träning Ikväll när jag red hästen och travade av efter ett bra ridpass så biter hästen tag i bettet. Red i höger varv i trav, han bet tag i...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Gwaeron
·
Träning Filmade min ena häst när jag red för några dagar sedan och blev lite bekymrad när jag upptäckte på filmen att han faktiskt går på samma...
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: Asa_S
·
K
Träning Jag rider in en polle (har väll ridit han en hand full gånger) men vi har problem i traven, han funkar i övrigt bra. Jobbar med...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: jenny82
·
A
Träning Ska få ta över en halvblodsvalack efter Landlord som tyvärr haft problem med ett av sina ben. (Före detta skada, vet dock ej vad) och...
Svar
19
· Visningar
1 719
Senast: Sissan
·
A
Träning Är det nån som vet hur man ska ska få tag i en svårfångad häst? Jag har en travare som inte alls vill gå ur hagen..jag försökte i 30...
Svar
10
· Visningar
1 118
Senast: naturally_horse
·
B
Träning Hej! Min foderponny brukar alltid vara jätte glad när man rider, öronen framåt hela tiden. I stallet är han oxå jätte go. Men idag...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Wippos
·
O
Träning Jag blir så rasande arg när jag ser hur folk hanterar sina hästar. Det går alltså folk och leder sina hästar och har en brinnande...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
15 461
Senast: Orzon
·
Träning Åh, jag har ett jätte tråkigt problem! :confused: Det är så att jag har en Fjord-vallack på 10 år. Han har alltid varit en underbar rid...
Svar
4
· Visningar
989
Senast: Splittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka