Min häst är konvalescent, ska skrittas men är helt galen

Sv: Min häst är konvalescent, ska skrittas men är helt galen

ja detta funderar ja på att ge efter svar ja fått här....ringde kliniken idag men min veterinär kommer först imorgon så ska prata med henne om det då :)

flyttar snart hästen till en jobbarkompis med o hon har mycket backar som ja kan klättra i (vilket ja fått som ordination men ja bor vid havet där vi inte har en enda backe) o då blir förhoppningsvis hästen mindre pigg o så.....hoppas kan man ju alltid göra iallafall

Sv: Min häst är konvalescent, ska skrittas men är helt galen

Nu har ja pratat med veterinären, men dom tyckte inte ja skulle ge henne lungnande under ridturerna. Det skulle va bättre att min häst vilar de dagar ja inte kan rida henne pga av de här tendenserna. Så det får väl bli så att hon vilar när ja inte har någon att rida ut med, hon blir nmligen mycket lugnare när vi har sällskap av nån lugn häst med oss....

Så får ja hoppas att det inte händer något allvarligt bara.....:crazy:

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 860
Senast: Trissa
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 009
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Som en del säkert läst i en tidigare tråd så velade jag ju ifall jag skulle behålla min häst (importerat halvblod, född 1996) eller göra...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 661
Senast: Lavinia
·
C
Hästmänniskan För ca. 3-4 veckor sedan var jag med om den allvarligaste ridolycka jag varit med om hittills. Jag jobbar som hästskötare och...
Svar
17
· Visningar
5 613
Senast: Seabisquit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama