Bor ute på landet där det är ganska glest på stall, där jag är nu är lösdrift vilket känns viktigt för mig vilket drastiskt minskar alternativen. De stall jag skulle kunna byta till är långt bort, inne i stan med skyhöga hyror och uppstallning som enda alternativ, vilket inte känns så kul. Med tanke på hennes tidigare tandproblematik brukar tandläkaren komma ut ca 1 gång om året och undersöka, nen detdär med ögonen känns intressant. Hur tänker du där?
Ögonsjukdomar kan ibland ge upphov till plötsligt förändrade beteenden hos hästen, till exempel att hästen börjar skygga eller annat förändrat beteende. Man kan själv vara uppmärksam på t.ex. förändrad färg i ögonen hos hästen.
Om du vill läsa mer om ögonsjukdomar hos häst kan jag rekommendera denna länken: https://hastsverige.se/sjukdomar-skador/hastens-ogon/
Det är ju också möjligt att hästen stegrar med dig trots att tränaren har ridit utan problem kan bero på att ni har många upplevelser med dig som kanske inte alltid har varit så positiva (inte som att du gjort fel utan att du inte har haft tillräckligt med kunskap och att hästen varit för svår för dig, nu har du tagit hjälp och det är alldeles utmärkt!!) och att hon känner av din rädsla och inte känner sig trygg med dig som ledare även om jag tycker du verkar jobba mycket från marken med henne. Om du inte vill sälja hästen så måste du inte det, det kan ingen tvinga dig förutom möjligtvis om någon annan betalar för den och inte har råd t.ex. Se bara till att hästen får kärlek,träning och motion i vilken form det än är och omvårdnad så kommer din häst att må alldeles utmärkt.