Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Vad gör man för att nå en häst som är omöjlig att rubba? Total ignorans och attityden "pratar du med mig?". Vill inte behöva slå och...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: sthu
·
A
Träning Har bekymmer med en häst och har grubblat fast i mina egna tankar och spekulationer nu. Har en häst som alltid varit pigg,fräsch och...
Svar
13
· Visningar
2 617
Senast: Alfons Å
·
H
Träning Häst som \"hoppar\" mot andra hästar.. Lite svårt att förklara. Men när min ena medryttarhäst står i boxen så har hon nu börjat bli...
2
Svar
26
· Visningar
2 684
Träning Jag rider min häst 5-6 dagar i veckan. Passen varierar mellan 30-45 minuter på veckodagarna och 1-2 timmar under helger/ledighet. Min...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Totola
·
Ridning För en hutlös summa penningar (281:-) jag jag nyss inropat följande tryckverk. Ska bli spännande att läsa den. ( Hoppas det...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: angelaL
·
K
Träning elaka komentarer ignoreras. Nu efter att ha skjutit upp det aldeles förlänge ska jag börja rida in den "lilla" estländaren bilder...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: Krulidut
·
M
Träning Min häst ocj jag tränar/(lekr)med varann ganska mycket,hon följer mig och vi bilr mer och mer samspelta men nu undrarr jag:hur lös...
Svar
7
· Visningar
1 852
K
Träning Om man klättrar i "mellanbrant" backe i skritt o har hästen i lång, låg form, vilka muskler tränas mest då?
Svar
4
· Visningar
1 741
Senast: Fredrik_
·
L
Träning Jag undrar om det är någon som vet hur stor möjlighet och sannolikhet det är att hästar stressar varandra när de står inne i sina boxar...
Svar
3
· Visningar
2 121
Senast: Fredrik_
·
Träning Om man har bytt häst med en annan & den andra personen har sagt massa saker om hästen som man byter sig till inte alls stämmer. Vad gör...
Svar
17
· Visningar
1 785
Senast: HMQ
·
H
Träning Japp, Min ponny är vääldigt svårlastad. sist vi skulle hem med henne ( tog hem henne från stallet jag har henne i annars, nu på...
Svar
19
· Visningar
1 575
Träning Köpte en 6 åring för ett tag sedan som behövde vidareutbildning. Han hade då väääääldigt svårt för att stå still när man hoppat upp. :p...
Svar
19
· Visningar
1 334
Senast: Wembley
·
Träning *Vet inte riktigt om tråden passar här på gnägg men gör den inte det får någon snäll moderator gärna flytta på den.* Så, slut på...
Svar
8
· Visningar
1 210
T
Träning Är lite nyfiken på vad ni anser vara det "bästa" sättet att lära en "gammal hund att sitta". Jag har nämligen fått hem en häst på ca...
Svar
11
· Visningar
1 453
Senast: CindyLou
·
Träning ..Jahopp! Alltid är det nåt, som kärringen sa. Nu är det såhär. Jag har en valack och ett sto. De har formligen ogillat varann...
2
Svar
20
· Visningar
1 680
Senast: Ceta
·
N
Träning Om man ska bygga muskler på sin häst på rätt sätt, ska man klättra i form...superviktigt att hästen går i rätt form.....men absolut INTE...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: nixa 324
·
E
Träning jag funderar lite på om det finns nådra regler när det gäller hingstar ex: höjd på stängsel.eller om hingsten smiter in till mina ston i...
Svar
19
· Visningar
2 233
Senast: Muehh
·
Träning Ska ha avslutning med min ridgrupp ikväll och funderar på om vi ska "leka" lite? Har ni några bra tips? Det är en jätte ridvan grupp...
Svar
3
· Visningar
3 846
Senast: Mirre
·
S
Träning Jag har en häst, som inte är lättlastad. Han var så, när han kom till mej. Vi lasttränade till att börja med, och det gick att få in...
2
Svar
23
· Visningar
2 258
Senast: Ponnytant
·
Träning Har då aldrig begripir varför man ska rycka manen? Tar man fram en sax så blir folk bleka i ansiktet för det är totalt förbjudet. Men...
2
Svar
29
· Visningar
4 559
Senast: B070715
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38