Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Om man klättrar i "mellanbrant" backe i skritt o har hästen i lång, låg form, vilka muskler tränas mest då?
Svar
4
· Visningar
1 747
Senast: Fredrik_
·
L
Träning Jag undrar om det är någon som vet hur stor möjlighet och sannolikhet det är att hästar stressar varandra när de står inne i sina boxar...
Svar
3
· Visningar
2 124
Senast: Fredrik_
·
Träning Om man har bytt häst med en annan & den andra personen har sagt massa saker om hästen som man byter sig till inte alls stämmer. Vad gör...
Svar
17
· Visningar
1 786
Senast: HMQ
·
H
Träning Japp, Min ponny är vääldigt svårlastad. sist vi skulle hem med henne ( tog hem henne från stallet jag har henne i annars, nu på...
Svar
19
· Visningar
1 576
Träning Köpte en 6 åring för ett tag sedan som behövde vidareutbildning. Han hade då väääääldigt svårt för att stå still när man hoppat upp. :p...
Svar
19
· Visningar
1 335
Senast: Wembley
·
Träning *Vet inte riktigt om tråden passar här på gnägg men gör den inte det får någon snäll moderator gärna flytta på den.* Så, slut på...
Svar
8
· Visningar
1 215
T
Träning Är lite nyfiken på vad ni anser vara det "bästa" sättet att lära en "gammal hund att sitta". Jag har nämligen fått hem en häst på ca...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: CindyLou
·
Träning ..Jahopp! Alltid är det nåt, som kärringen sa. Nu är det såhär. Jag har en valack och ett sto. De har formligen ogillat varann...
2
Svar
20
· Visningar
1 683
Senast: Ceta
·
N
Träning Om man ska bygga muskler på sin häst på rätt sätt, ska man klättra i form...superviktigt att hästen går i rätt form.....men absolut INTE...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: nixa 324
·
E
Träning jag funderar lite på om det finns nådra regler när det gäller hingstar ex: höjd på stängsel.eller om hingsten smiter in till mina ston i...
Svar
19
· Visningar
2 235
Senast: Muehh
·
Träning Ska ha avslutning med min ridgrupp ikväll och funderar på om vi ska "leka" lite? Har ni några bra tips? Det är en jätte ridvan grupp...
Svar
3
· Visningar
3 867
Senast: Mirre
·
S
Träning Jag har en häst, som inte är lättlastad. Han var så, när han kom till mej. Vi lasttränade till att börja med, och det gick att få in...
2
Svar
23
· Visningar
2 260
Senast: Ponnytant
·
Träning Har då aldrig begripir varför man ska rycka manen? Tar man fram en sax så blir folk bleka i ansiktet för det är totalt förbjudet. Men...
2
Svar
29
· Visningar
4 561
Senast: B070715
·
Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 343
Senast: Yrja
·
F
Träning Jag har ett trotsigt varmblod sto som är väldigt tjurig och har en egen attityd. Tror själv att jag inte är en så bra ledare för denna...
2
Svar
24
· Visningar
2 460
Träning Hej, Jag har ett lite stort problem.. Nu på vinter så blir jag slö av mig och då tycker jag det inte är lika roligt att gå ut och rida...
Svar
17
· Visningar
1 541
Senast: Svanhild
·
I
Träning Hej ni hästexperter! Idag på min dotters ridskola så stannade vi kvar efter hennes ridning och tittade på de efter oss. Då inträffade...
Svar
18
· Visningar
2 390
Senast: TinyWiny
·
Träning Jag tränar lite efter Kelly Marks bok/NH på internet, men är nu nyfiken på PNH, men har inte sökt så jättemkt, men är NH grunden bra att...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Tender
·
Träning I början av November fick min häst kotledsinflammation. Vecka 1-3 var det bara promenader 20min/dag. På återbesöket var hon nästan...
Svar
6
· Visningar
1 934
Senast: neferra
·
T
Träning Min ung-ponny är en :devil: på att "krångla" med sina framhovar. Vi har som en uppbindningsplats i stallet där man har ett grimskaft...
2
Svar
33
· Visningar
2 473
Senast: Nander
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka