Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Min blivande 3 års hingst är ganska smart morr... :devil: Han är helt underbar & snäll att hantera & lättlärd. Nu har han lärt sig...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Gordon
·
F
Träning Jag har en liten fundering. Jag har nästan ingen aning om vad Join-Up är men jag har läst den här artikeln: "Monty Roberts grund för...
Svar
13
· Visningar
1 950
Senast: mik
·
M
Träning Sitter här och funderar lite. I början när ni började med de använde ni repgrimma då eller något annat ? :devil:
Svar
19
· Visningar
1 224
Senast: LIA
·
S
Träning Jag funderar på att rida bettlöst på min gamla travere. Då hon e het o väldigt hetsig med bett. Ngn som har erfarenheter av att det kan...
Svar
13
· Visningar
1 193
Senast: fallon
·
M
Träning Hejsan. Märker att min ponny gärna vill ha något att leka med i boxen. Någon som har något bra tips på någon hemmagjord leksak? Mvh Moa
2
Svar
33
· Visningar
3 072
Senast: Fighter
·
Ridning ... om AR, historia, filosofi och framtidsvisioner. Nån mer än jag som var där och har lite tankar om planerna på framtida...
2
Svar
27
· Visningar
3 236
Senast: Lusidor
·
Träning Ja, detta blir väl en skriva av sig tråd antar jag med min får gärna komma med tips och idéer om ni har ngr! För 4-5 veckor sedan var...
Svar
10
· Visningar
1 033
Senast: Olympus
·
Träning Hej, jag undrar vad det är för skildnad på PNH och NH?:crazy:
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: skuggi
·
Träning Jag har ett varmblod som jag ridit in. började i april -06.Provade då att tömköra henne men hon fick panik, har inte gjort det sen dess...
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: Camilla_H
·
M
Träning Hur låter ni era unghästar vila nu i vinter? Jag tänkte att min 4½-åring ska få vila i 4 veckor nu. Han fick ingen riktig sommarvila...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: Vingra
·
L
Träning hej alla! tänkte starta en liten tråd om stängseltrådar. vilka tycker ni e bäst/sämst. vad har ni för erfarenheter av skador på era...
2
Svar
25
· Visningar
2 544
Senast: Amha
·
L
  • Låst
Träning När jag var yngre bröt jag axeln i en ridolycka vilket ledde till att mitt tidigare relativt orädda och avslappnade förhållande till...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: mysko
·
Träning åtminsone känns det så som om hon skulle bita fast i bettet, när man tar ett ordentligt ledande tag med tygeln händer det inget tex om...
Svar
11
· Visningar
2 174
Senast: Amiir
·
M
Träning Har mina funderingar på att skola om min ponny. Vill inte sälja henne p.g.a att hon gått på ridskola så ja. Får inte tävla henne mera om...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Mandiiz
·
M
Träning Hej! Jag har ett problem! Min Ponny har börjat vara jätte busig varje gång jag rider ut med honom, så fort jag ska galoppera med honom...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Millan_gulligast
·
  • Låst
Ridning ..verkar det vara väldigt olika åsikter om. Kanske inte just inom AR, för där verkar majoriteten vara överens om att bra böjning alltid...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 893
Senast: IngelaH
·
Träning Jag vet inte om jag ska fortsätta att rida på ridskolan till våren. Har bestämt mig för att köpa häst till sommaren/hösten. Och undrar...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 505
Senast: Martina_m
·
S
Träning Som jag märkt av många så verkar den såkallade "porslinshäst tankebanan" fara omkring o våra huvuden. Det tycker jag är väldigt synd...
2
Svar
20
· Visningar
3 920
T
Träning ja varför är det svårare att rida barbacka än med sadel igentligen? Gör man fel om det känns som man halkar av? Några tips?
2
Svar
29
· Visningar
5 487
Senast: Yrja
·
A
Träning Vet inte om tråden är på rätt forum men jag slänger in den här:angel: Är det någon som har Exmoor eller har haft eller kommit i...
Svar
4
· Visningar
1 131
Senast: CarolineNSV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama