Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 332
Senast: Yrja
·
F
Träning Jag har ett trotsigt varmblod sto som är väldigt tjurig och har en egen attityd. Tror själv att jag inte är en så bra ledare för denna...
2
Svar
24
· Visningar
2 456
Träning Hej, Jag har ett lite stort problem.. Nu på vinter så blir jag slö av mig och då tycker jag det inte är lika roligt att gå ut och rida...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Svanhild
·
I
Träning Hej ni hästexperter! Idag på min dotters ridskola så stannade vi kvar efter hennes ridning och tittade på de efter oss. Då inträffade...
Svar
18
· Visningar
2 389
Senast: TinyWiny
·
Träning Jag tränar lite efter Kelly Marks bok/NH på internet, men är nu nyfiken på PNH, men har inte sökt så jättemkt, men är NH grunden bra att...
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: Tender
·
Träning I början av November fick min häst kotledsinflammation. Vecka 1-3 var det bara promenader 20min/dag. På återbesöket var hon nästan...
Svar
6
· Visningar
1 918
Senast: neferra
·
T
Träning Min ung-ponny är en :devil: på att "krångla" med sina framhovar. Vi har som en uppbindningsplats i stallet där man har ett grimskaft...
2
Svar
33
· Visningar
2 471
Senast: Nander
·
Träning Vi har 5 hästar som går tillsammans på lösdrift. För någon vekca sedan kom det ytterligare en häst, som just hade blivit frisk från en...
Svar
14
· Visningar
1 675
Senast: axel
·
M
Träning jag har sett ngr på buke som håller på med denhär lekan att man skickar i väg hästen ochsedan kallar inden,men nu är min fråga:HUr kan...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Ella_99
·
M
Träning Min häst har jätte fin form i skritt och trav!:love:men när jag galopperar så tappar hon den lite,altså galoppen är jätte skön och...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: Millan_gulligast
·
C
Träning Vad har ni för erfarenheter av att ha med privathästen på ridlektioner (i grupp) 1 gång/vecka? Ger det mycket? Eller är det bättre att...
2
Svar
21
· Visningar
1 955
Senast: clarinho
·
Träning Får snart hem en häst som får panik när bakluckan på transporten stängs. Han är snäll att lasta men paniken kommer när man stänger...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 236
Senast: Ela
·
G
Träning hej! Jag o min syster håller på o rider in ett varmblod sto på 4 år. Vi har vant henne vid sadeln o hon accepterar stigbyglar och...
Svar
15
· Visningar
1 583
Senast: Krulidut
·
S
Träning Nu måste jag ha råd, min sällskapsshettis 20+ chockade mig ordentligt idag. Det har tidigare hänt någon gång att han huggit efter folk...
Svar
7
· Visningar
1 230
Senast: skogsmullan
·
D
Träning Hejhej! Har tänkt på en grej som jag gärna vill ha råd och diskussion kring. Hur rider ni era hästar i skogen? Hur viktigt är det att de...
2
Svar
21
· Visningar
2 228
Senast: Dam
·
L
Träning Det snackas ju mycket om hästar som "tuggar" i olika trådar tycker jag, och åsikterna om vad det rent praktiskt innebär och betyder går...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
15 516
Senast: Lord Owen
·
Träning Hur ser era hagar ut till era hingstar? Hur högt? Hur många trådar? Har ni provat andra lösningar innan som inte funkat? Hingsten...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 142
Senast: Paxido
·
M
Träning Har funderat själv på om nån tjuvrider/matar våra hästar eftersom nästan 30 kg foder försvann på ca 4 veckor (vi fodrade inte alls och...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 575
Senast: CCorneliaa
·
A
Träning Snart vet jag inte vad jag ska göra :confused: Har ett 5 (snart 6)-årigt hoppsto som är lugn och fin i hagen, lite mer taggad under...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: Duplica
·
C
Träning Vad tycker ni om det?min nya ponny har haft klippt svansrot, nu är det klippta liksom halvlångt och det ser helt knäppt ut.Nu i...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur