Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
  • Låst
Ridning vad är akademsik ridkonst+på vilket sätt rider man?kan man jobba från marke??för om man kann jobba från marken så är de ju jätte bra att...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: IngelaH
·
Träning Jag blir lite fundersam över mina hästar ibland. Det är tre vuxna arabston (varav två är mina och som har ett varsitt föl). Ett ettårigt...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: neywaz
·
L
Ridning Är det målet för AR ryttarna? Hur jobbar man konkret för att nå detta mål? Kommer det när hästen bär sig i en korrekt form och att man...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 950
Senast: Jonaz
·
K
Träning Vet inte om jag la denna tråden rätt, men men Min häst har haft en för trång sadel på sig innan som har resulterat i att han inte har...
Svar
18
· Visningar
1 424
Senast: biffen
·
C
Träning Vet inte om tråden ligger i rätt forum nu men hur mycket gosar ni med era hästar varje dag? Står ni i boxen och bara myser i kanske en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 004
Senast: Riley
·
Träning Förutom att rida dem? Tränar ni något annat än ridning? leker ni med dem? NH? Kan vara kul att veta! :)
2
Svar
21
· Visningar
1 826
Senast: startpompe
·
Träning Min häst hatar att vara inne själv. Blir rastlös, frustar, skakar på huvudet och reser sej mot boxdörren. Har tom hoppat ut en gång i...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: villdjerven
·
Q
Träning Suck. Vi har nog inte samma åsikt, sambons ex och jag. Deras dotter är 12 år nu, och sambon och jag köpte ett trafiksäkert och satdigt...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
13 777
Senast: tindra
·
T
Träning Jag har börjat med NH "träning" med min isis sköthäst. Jag har läst mycket om de men när jag försöker på henne så bryr hon sig inte...
Svar
2
· Visningar
757
A
Träning Vill bara få ett begrepp klart. Markarbete, visst är det dressyr? Man arbetar på marken, alltså inte över hinder.
2
Svar
35
· Visningar
2 716
Senast: Jardina
·
F
Träning Hej! Jag har en ponny som är rätt slö. Jag har spö på honom och sen började han sparka bak ut. Vi åkte till vetrinären och det var ett...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Whiplashr
·
C
Träning Jag har en liten fundering. Mitt snart 25åriga varmblodsto har varit halt och avställd i tre månader nu i höst. För 3 veckor sedan blev...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: charmant
·
Träning Min 3 (snart 4) åring har blivit lite väl kaxig nu på sista tiden. Drar en i kläderna, klampar på rakt in i en när man leder honom...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: Krulidut
·
S
Träning Vad gör man för att nå en häst som är omöjlig att rubba? Total ignorans och attityden "pratar du med mig?". Vill inte behöva slå och...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: sthu
·
A
Träning Har bekymmer med en häst och har grubblat fast i mina egna tankar och spekulationer nu. Har en häst som alltid varit pigg,fräsch och...
Svar
13
· Visningar
2 646
Senast: Alfons Å
·
H
Träning Häst som \"hoppar\" mot andra hästar.. Lite svårt att förklara. Men när min ena medryttarhäst står i boxen så har hon nu börjat bli...
2
Svar
26
· Visningar
2 702
Träning Jag rider min häst 5-6 dagar i veckan. Passen varierar mellan 30-45 minuter på veckodagarna och 1-2 timmar under helger/ledighet. Min...
2
Svar
34
· Visningar
2 464
Senast: Totola
·
Ridning För en hutlös summa penningar (281:-) jag jag nyss inropat följande tryckverk. Ska bli spännande att läsa den. ( Hoppas det...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: angelaL
·
K
Träning elaka komentarer ignoreras. Nu efter att ha skjutit upp det aldeles förlänge ska jag börja rida in den "lilla" estländaren bilder...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Krulidut
·
M
Träning Min häst ocj jag tränar/(lekr)med varann ganska mycket,hon följer mig och vi bilr mer och mer samspelta men nu undrarr jag:hur lös...
Svar
7
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka