Vad brukar ni göra med era hästar?

Sv: Vad brukar ni göra med era hästar?

Förutom att rida dem?

Tränar ni något annat än ridning? leker ni med dem? NH?

Kan vara kul att veta! :)

Min D ponny brukar jag gå promenader med, tömköra, träna ledarskap och NH.
Han är väldigt lättlärd och hänger med på det mesta.

Min andra, ja jag rider mest men tömkörning och promenader brukar göra nu när det är mörkare på vintern :)

Sv: Vad brukar ni göra med era hästar?

haha ja leta efter julgran är perfekt från hästryggen :bow:
för något år sedan skulle vi klippa grankvistar till att hänga upp i stallet (pappas skog, så vi hade lov) och då tog vi och band ihop ändarna på kvistarna och la dom över manken på hästarna, som ett uppcohnervänt V. Såklart hem i full galopp, barbacka med granriset med, galningar som vi var :crazy:

Det gjorde jag i dag oxå :D Fast jag hade bara en gran som jag höll i ena handen :D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: MiniLi
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten står inför en avgörande tidpunkt där hästens välbefinnande och ryttarens fysiska kondition måste prioriteras högre än...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter