Vad brukar ni göra med era hästar?

Sv: Vad brukar ni göra med era hästar?

Förutom att rida dem?

Tränar ni något annat än ridning? leker ni med dem? NH?

Kan vara kul att veta! :)

Min D ponny brukar jag gå promenader med, tömköra, träna ledarskap och NH.
Han är väldigt lättlärd och hänger med på det mesta.

Min andra, ja jag rider mest men tömkörning och promenader brukar göra nu när det är mörkare på vintern :)

Sv: Vad brukar ni göra med era hästar?

haha ja leta efter julgran är perfekt från hästryggen :bow:
för något år sedan skulle vi klippa grankvistar till att hänga upp i stallet (pappas skog, så vi hade lov) och då tog vi och band ihop ändarna på kvistarna och la dom över manken på hästarna, som ett uppcohnervänt V. Såklart hem i full galopp, barbacka med granriset med, galningar som vi var :crazy:

Det gjorde jag i dag oxå :D Fast jag hade bara en gran som jag höll i ena handen :D

Liknande trådar

Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
831
Senast: skogaliten
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
506
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 462
Senast: cewe
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka